Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Zayıf olmak hastalık mıdır?

  • 1
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, zayıflığında şişmanlık gibi sağlık için istenmeyen bir durum olduğunu belirterek, "Sağlıklı bir şekilde kilo almak için önce neden zayıf olduğunuzun öncelikle sebebini öğrenmemiz gerekir" dedi.

  • 2
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

Küçük, şişmanlık konusunda belirtilen kilo alınmasına neden olan ögelerin aynı şekilde ters durumunda zayıflamasına da neden olabildiğini kaydederek, "Psikolojik, yaşamsal, genetik ya da fizyolojik (endokrin sistemdeki sorunlar) kişinin kilo almasını engelleyebilir. İştah kaybına neden olan çinko eksikliği, yorgunluk ve metabolizma güçlüğüne olanak sağlayan demir eksikliği, iştahın olmasını engelleyen bazı kanser türleri, metabolizmanın bozulmasına bağlı hipertroid, bağırsak veya midede parazit varlığı ve çocukluktan itibaren gelen metabolik hastalıklar kişinin kilo almasını engelleyen başlıca sağlık sorunları olarak bildirilmektedir. Bu nedenle mutlaka kan, idrar ve genel bir doktor muayenesinden geçmek oldukça önemlidir" diye konuştu.

  • 3
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, kilo artışı için yapılması gereken 5 ipucunu şöyle açıkladı:

1- Öğün Kuralını Bozmayın: Zayıf kişiler çoğu zaman 1 veya günde 2 öğün tüketirler. Ve doğal olarak yemekleri bol miktarda da yeseler günlük almaları gereken kalorinin üzerine çıkamadıkları için de kilo alamazlar. 6 öğün yapmadan kilo alamayacağınızı unutmayın! Öğündeki yiyeceklerin küçük porsiyonlarının hem besin değeri açısından yüksek hem de kaloriden zengin olması şart. Mesela yumurtayı haşlama yerine az yağlı bol kaşarlı omlet, sütü sade içmek yerine taze meyve ve bal ile içerek normalde yediğiniz, içtiğiniz aynı miktarı daha fazla kalori ile desteklemeniz yeterli.

  • 4
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

2- Öğünlerde Asitli Gazlı İçecek Tüketmeyin: Ana öğünlerde yemek yerken içecek tercih etmemelisiniz. İçecekler midede yer kaplar, tokluk hissi verir ve çabuk doygunluk yaşamanızı sağlar. Su veya diğer içecek tüketimlerinizi yemekten ortalama 30-45 dakika önce veya 30-45 dakika sonra yapmaya özen gösterin. Kola, gazoz gibi asitli içecekler yerine sağlıklı olan ev limonatası, meyve suları, meyve kompostoları tercih edin. Böylece daha doğal ve sağlıklı beslenmiş olacaksınız.

  • 5
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

3- Kuru Yemişler Kalori Bombardımanı Yapar: Ofisinizdeki masanızda, çekmecenizde, çantanızda; arabanızda; evinizin çeşitli yerlerinde kuru meyve bulundurun. Kuru meyvelerin kalori içeriği yüksek olmakla birlikte; posa, vitamin ve mineral içeriği olarak da oldukça zengindir. Kuru meyveleri ara öğünlerde tüketerek hem sağlıklı beslenmiş olursunuz, hem de enerji katkısı sağlamış olursunuz.

  • 6
  • 7
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?
Zayıf Olmak Hastalık mıdır?

4- İştah Açıcı Baharatları Kullanın: Yemeklerde ve salatalarda iştah açan pul biber, sumak, kimyon, karabiber ve hardalı bolca kullanın. Biberlerin acı olanlarında bulunan kalsiyum bileşikleri merkezi sinir sistemini uyararak yemeğin daha uzun sürmesini sağlar. Sumak ve karabiber ise yemeğin ya da salatanın lezzetini arttırarak tat dengesini korur. Böylece daha önceden az yediğiniz ama sevdiğiniz bir yiyeceği daha büyük porsiyonda yeme zemini hazırlar.