Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Uçaklarda türbülans sonrası

  • 1
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Kabin ekipleri yolcu oturduğu sürece ve bütün uçuş boyunca kemerlerin bağlı kalmasını öneriyorlar.

  • 2
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Ama kalkıştan hemen sonra yolcuların yüzde 90'ı ilk iş olarak kemerlerini çözüyor.

  • 3
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Uçağın ne zaman bir bulutun içine gireceği, ne kadar sallanacağı önceden biliniyor. Ama yine de gücü tam olarak saptanamayan dikey türbülanslar yaşanıyor. Böyle bir durumda uçaklar bazen 150-200 metre, bazen çok daha fazla yükseklik kayıplarına uğruyorlar. Hızla düşüyor ve yine hızla yukarı doğru fırlıyorlar.

  • 4
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Tonlarca ağırlıktaki bir uçağın bu ani hareketi doğal olarak içinde şok yaratıyor. Kemerleri bağlı olmayan yolcular koltuklarından fırlayıp başlarını tavana çarpıyor, sonra da koltuklarına ya da koltuk kollarına, koridorlara inanılmaz bir hızla düşüyorlar.

  • 5
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Uçağın içinde savrulan ikram troleyleri sağı solu parçalıyor. Uçuşan meşrubat şişeleri tavana ya da uçağın çeşitli bölümlerine çarparak patlıyor.

  • 6
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası

Türbülans sonrası uçaklarda neler oluyor? İşte cevabı...

  • 7
  • 38
Uçaklarda türbülans sonrası
Uçaklarda türbülans sonrası