Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

  • 1
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Motorine indirim geldi

Motorinin litre fiyatına 8 kuruş indirim yapıldı.

Akaryakıt dağıtım şirketleri, motorinin litre fiyatına 8 kuruş indirim yaptı. Bu gece yarısından itibaren geçerli olacak indirim ile motorinin litre fiyatı ortalama İstanbul'da 3,56 liradan 3,48 lirayaAnkara'da 3,63 liradan 3,55 liraya İzmir'de ise 3,59 liradan 3,51 liraya düşecek.

Dağıtım firmalarının belirlediği fiyatlar, rekabet ve serbesti nedeniyle şirketler ve kentlere göre küçük çaplı değişiklik gösterebiliyor.

  • 2
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Vergi beyannameleri için yarın son gün!

Vergi beyannameleri verme süresi yarın doluyor.

2015 yılına ait gelir vergisi beyannamaleri verme süresi yarın (31 Mart) mesai bitiminde doluyor.

Kira, ücret, menkul sermaye geliri ile diğer kazanç ve gelirler içininternet üzerinden "hazır beyan" sistemi aracılığıyla beyanname verme süresi de yarın sona erecek. Maliye Bakanlığı'nca hazırlanan hazır beyan sistemi ile vatandaşlar gelirlerini internet üzerinden onaylayabilecek ya da gelirleri üzerinde değişiklik yapabilecekler.

  • 3
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Faiz 5 ay sonra tek haneye indi

İki yıllık gösterge tahvilin bileşik faizi yaklaşık 5 ayın ardından yüzde 9,95 ile tek haneye indi.

Piyasalardaki pozitif havayla gösterge faiz geriledi.

İki yıllık gösterge tahvilin bileşik faizi yaklaşık 5 ayın ardından yüzde 9,95 ile tek haneye indi.

Fed Başkanı Janet Yellen'ın faiz artış sürecinde temkinli olunacağı mesajını vermesiyle piyasalarda olumlu hava yaşanıyor.

  • 4
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Yıllardır süren tartışmaya inşaat patronları son noktayı koydu!

"Fiyatlar şişiriliyor, arz fazlası var, arsa kıtlığı, konut üretimi arrtı talep yok, fiyatlar düşecek.. Yıllardır tartışılan "Konutta balon var mı?" sorusuna baretdergisi.com olarak son noktayı koyuyoruz. "

Sektöre yön veren inşaat patronlarının "Konutta balon var mı? sorusuna yanıtarı:

Ali Ağaoğlu / Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı

"Ben hala İstanbul'un yüzde 70'ini arsa olarak görüyorum. Yapı stoğumuz var ama yapı stoğunun ne kadarı güvenli ve kaliteli diye bakacak olursak yüze 50'sini yıkmamız gerekiyor. Bu yüzden konutta balon diye bir şey yok. Talep var. Eskisine göre daha fazla üretmemiz lazım. Talepte bi daralma yok. Kentsel dönüşüm doğru yapıldığı takdirde daha fazla talep olacak. Bu yüzden konutta balon yok. "

Murat Uzun / Proje Beyaz Yönetim Kurulu Başkanı

"Konutta balon yok. Geçen sene de bunu tartışıyorduk. Fiyatlar düşecek gibi söylentiler var. Nereden bahsettinizi düşünün. İstanbul'un coğrafi yapısına bakınca dünyanın tam ortasında. Tüm dünya aktarma merkezi olarak görülüyor. Tüm dünya şirketleri özellikle orta doğu şirketleri hiç bir yerde firma açmazken İstanbul'da açmayı tercih ediyor. İstabul'dan yönetmeyi tercih ediyor. Arazi kısıtlı ama fiyatlar düşmeyecek. Metrekare ortlaması 10 bin dolar olduğu zamanlar geldiği zaman kimse şaşırmasın. Bunlar olacak."

İnanç Kabadayı / Ege Yapı Yönetim Kurulu Başkanı

"Konutta balon olma şansı yok. Bu konuyla ilgili farklı ekonomistler çalışmalarıyla açıklıyorlar. İstanbul ve Türkiye ekonomisi sürekli gelişiyor. Kendine gelişen bir ekonomiye sahip. 12 -13 yıllık dönem de iç pazarın talebiyle büyüdü. Dünyada rakamlara baktığımız zaman martage alanında genel gayri milli hasıla oranımız çok düşük. Daha gidecek çok yolumuz var. Demografik yapı değişiyor, nüfus artıyor, kentsel dönüşüm var. Bunların etkileriyle gayrimenkule olan talep daha da artacak. Ancak şu noktaya değinmek lazım. Belli bölgelerdeki arz-talep arasında ki dengeler bir miktar sıkışma olabilir. Bunda da sadece satışın yavaşlamasına sebebiyet verir."


Alpay Çepni / Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Üyesi

"Konutta balonun zaman duurmu yok. Doğru proje var, yanlış proje var. Olay tamamen bundan ibaret. Birbirine yakın projelere bakıyoruz biri satıyor biri satmıyor. Burada projeye bakmak lazım. global anlamda veya Türkiye'nin genelinde olan bir durum değil. Mesele şu arsa kıymetinden dolayı proje fiyatları biraz yukarı gidiyor. Arzla talep arasında bir örtüşme olmazsa projenin satışı uzuyor. Balon değil sadece adapte olması gereken bir süreç. Yaptım bir senede satarım yok. Bir projeyi satmak 2-3 seneyi buluyor. Finansman gücü eskiye göre daha iyi. Örneğin banka fazileri şuan 0.97 diyelim satışlar hemen artar. Olmayacak yerde olmayacak fiyata satılmaması lazım. Balon diye bir şey yok.."

(baretdergisi.com)

  • 5
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

O 3 ilde ev sahibi olana büyük müjde!

Merkezi Londra'da olan ve dünya çapında 417 ofisi bulunan İngiliz emlak şirketi Knight Frank'in araştırmasına göre, konut fiyatlarının en çok arttığı 20 şehirden 3'ü Türkiye'de bulunuyor.

Knight Frank şirketi, Küresel konut Şehirler Endeksinde 156 kentteki fiyat değişikliklerini hesapladığı raporda, Türkiye'de en çok artışın görüldüğü İstanbul yüzde 25 ile dünyada 3'üncü şehir olurken; İzmir yüzde 16.5 ile Türkiye'de 2'nci, dünyada 6'ncı sırada yer aldı. Aynı listedeAnkara yüzde 12.4 ile dünyada 13'üncü sırada kendine yer buldu.

Tüm dünyadaki konut fiyatı artışı ortalaması ise yüzde 4.4 olarak belirlendi.

İZMİR TÜM AVRUPA'YI GERİDE BIRAKTI

İzmir'de inşaat sektörünün önde gelen aktörleri de, konut fiyatındaki artışın nedenlerini, nüfus artışı, iç göç, yeni arsa üretilememesi ve üst segmentteki konutların piyasa fiyatlarını yükseğe çekmesi olarak sıraladı. Endeksin ortaya çıkardığı bir diğer ayrıntı ise İzmir'in fiyat artışında tüm Avrupa kentlerini geride bırakması. Fiyat artışında ilk 20 kentten 7'si Avrupa'da bulunurken, en çok artışın bulunduğu Avrupa kenti 16.3'lük artışla İzmir'in hemen ardında yer alanMacaristan'ın başkenti Budapeşte oldu. Endekse göre, Ege'nin diğer kıyısında Yunan kentlerinde fiyatlar bir önceki yıla oranla düşüş gösterdi.

Küresel Konut Şehirler Endeksi'ne göre, 121 kentte konut fiyatları 2015'te artar veya aynı kalırken, 44 şehirde düşüş gösterdi. Çin'in sanayi ve ticaret başkenti Shenzhen yüzde 47.5'lik konut fiyatı artışıyla, dünyada konut fiyatlarının en fazla artış gösterdiği kent oldu.

"ARSA ÜRETİLEMİYOR, FİYAT ARTIYOR"

İzmir'in konut fiyat artışında 6'ncı sırada yer almasını İzmir'in önde gelen inşaat şirketlerinin yöneticileri ve Müteahhitler Federasyonu (MÜFED) Başkanı Necip Nasır değerlendirdi.

Türkiye'nin farklı kentlerinden İzmir'e bir iç göç olduğunu ifade eden Nasır, şunları söyledi:

"Bilindiği gibi İzmir, gerek kent yaşantısı, gerek iklimi nedeniyle bir çekim merkezidir. Çevre illerden olduğu gibi Türkiye'nin farklı kentlerinden de İzmir'e olan bir iç göç gerçeği var. Bu nedenle konutlara olan talep her dönem güncelliğini koruyor. Fakat İzmir'de özellikle kent merkezinde mevcut araziler doldu. Yeni arazi üretilemediği için müteahhitler yüksek arsa bedeliyle karşı karşıya. Dolayısıyla bu durum fiyatlara yansıyor. Yeni arsa üretilememesi kentsel dönüşüm gerçeğini tekrar karşımıza çıkarıyor. İzmir, hep söylediğimiz gibi yüzde 85'i dönüşüme ihtiyaç duyan ve deprem kuşağında yer alan bir şehir. Bu nedenle İzmir'de kentsel dönüşüm konusu ayrı bir önem ve aciliyet taşıyor. Fakat bu yasa aynı zamanda sosyal bir proje olduğu için yasanın uygulatılabilmesi insanları teşvik edecek ve zorlayacak bir tarafı olması gerekiyor. Biz sistemli, ada bazında planlamayla yürütülecek bir kentsel dönüşümün, İzmir'in geleceğine katkı yapacağına inanıyoruz."

FİYATLAR İKİYE KATLANACAK

Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Op. Dr. Kenan Kalı da, İzmir'de ekonomik ömrünü tamamlamış çok sayıda bina olduğunu belirterek "Yeni üretilen konutların fiyatının bu yüzden çok arttığı düşünülebilir; ama İzmir uzun süredir bu artışı bekleyen bir kenttir. Dünyada nüfusu ölçülebilen hiçbir kentin nüfusu, İzmir'deki kadar hızlı artış oranı göstermiyor. Artan nüfus, talebi beraberinde getiriyor. Bu da bize, fiyat artışının devam edeceğini gösteriyor. İzmir'de hâlâ konut fiyatları normalin altında. bugün 350-400 bin TL civarında bulunan yeni konutların fiyatının önümüzdeki 2-3 yıl içinde iki katı olan 400-800 bin TL'ye yükselmesi kaçınılmaz. Bu tablo elbette şehir dışındaki yatırımcıların da iştahını kabartıyor. Bu yüzden konut sahibi olmak ve yatırım yapmak isteyen İzmirlilere ellerini çabuk tutmalarını öneriyoruz" diye konuştu.

"20 BİN İKİNCİ EL SATIŞI YAPILMIŞSA BU CİDDİ RAKAM"

Kavuklar Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk ise maliyet ve arsa talebinin artmasının fiyatlara yansıdığına dikkat çekerek şunları söyledi: "Bakıldığında İzmir'deki artış hızlı gibi görünebilir; ancak İzmir uzun süredir bekleyen bir pazar. Maliyet ve arsa talebinin artması da fiyata yansıyor. Ayrıca pazarda üretimi bitmiş, stoğu en minimum kent. Bu da İzmir'deki konut piyasasında fiyat artışının devam edeceği anlamına geliyor. Önümüzdeki 2-3 yıl içinde önemli artış göreceğiz. Şu anda İzmir konut yatırımı açısından en avantajlı kent. İstanbul'a baktığımızda orta gelir gurubuna hitap eden konutların hızla tükendiğini görürken, üst gelir gurubuna ait konutların satışında büyük bir azalma olduğunu görüyoruz. Fakat bu tablo İzmir'de, hem alt, hem orta, hem de üst gelir gurubundaki konut satışında oldukça üst düzeyde. 4 milyon nüfuslu bir kentte bir yıl içinde 20 bin yeni, 20 bin ikinci el konut satışı yapılmışsa, bu ciddi bir rakamdır."

Tanyer İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Münir Tanyer, "İzmir'in, öncelikle lokasyon açısından çok önemli" olduğunu belirterek şunları söyledi:

"Türkiye'nin batıya açılan kapısı. Coğrafya ve iklim açısından da sakinlerine büyük avantaj sağlıyor. Diğer yandan turizm merkezlerine yakınlığı, çevre açısından diğer illere oranla bakir kalmışlığı ve sanayi tarafından aşırı derecede kirletilmemiş olması da, insanları kendisine çekiyor. İzmirliler'in denize gitmesi için yazlığa gitmesine bile gerek yok. Havası çok iyi. Yaşam ucuz. sağlık ve beslenme açısından avantajlı. Tüm bu şartları göz önünde bulundurduğumuzda İzmir yaşanacak kentlerin başında geliyor. Daha da gelişeceğini ve fiyatların artacağını düşünüyorum."

ARAZİ METREKARE FİYATLARI 6 KAT ARTTI

Yücesoy Mühendislik Yönetim Kurulu Başkanı Cem Yücesoy da, konuşmalarında şu ifadelere yer verdi:

"Düzensiz şehir planlaması konut fiyatlarının artmasında en büyük etken. Kentimiz arazi bakımından nüfus artışını karşılayamıyor. Yeterli alan imara açılmadığı ve devamlı nüfus aldığından dolayı arsa fiyatları buna paralel olarak yükseliyor. Şu şekilde örnek vereyim: 2014'te Seyrek'te 150-250 TL civarında bulunan arazi metrekare fiyatları içinde bulunduğumuz 2016 yılında 900-1.200 TL'ye kadar yükseldi. Neredeyse 6 katına ulaştı. Böyle bir artış dünyanın hiçbir yerinde yok. Kısaca fiyat artışının nedeni kentin gelişmesi değil, kentin sıkışması. Bu gidişle fiyatlar önümüzdeki dönem artacaktır. Özellikle önümüzdeki bir iki yıl içinde artış açık bir şekilde devam edeceğe benziyor."

  • 6
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Türk Sivil Havacılığı'nın zafer gecesi

Havacılığın bütün ana kategorilerinde ödül dağıtan tek uluslararası kurum olan Air Transport News'in, "2016 Air Transport News Ödülleri açıklandı. Türk Hava Yolları (THY) " Yılın Havayolu", Turkish Cargo " Yılın Kargo Havayolu", Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., "Yılın Uçak Bakım Onarım Merkezi", TAV Havalimanları tarafından işletilen Atatürk Havalimanı da " Yılın Havalimanı" ödüllerini kazandı. Ödül töreni bu yıl Salzburg Mozart Evi'nde yapıldı.

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, THY Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamasında şunları söyledi:"Uçuş ağımız gün be gün genişliyor, bununla birlikte yolcularımızın memnuniyeti önceliğimiz olmaya devam ediyor. Büyük bir atılımın sonucu olarak, 2012'de yaklaşık 10 milyon olan yolcu sayımızı, geçtiğimiz yıl 62 milyona yaklaştırdık. 113 ülkede 284 destinasyona uçarak, dünyada en çok ülkeye uçan havayolu unvanımızı koruyoruz. Bu yıl 72 milyon yolcumuzu uçaklarımızda konuk etmeyi planlıyoruz. Avrupa'nın en genç filolarından birine sahibiz, an itibarı ile 304 uçağımız var. Global uçuş ağımıza yeni noktaları eklemek ve yeni uçaklarımızın siparişini vermek suretiyle büyümeyi sürdürüyoruz. Geçtiğimiz yıl beşinci kez olmak üzere, Skytrax yolcu tercih ödülleri tarafından 'Avrupa'nın En İyi Havayolu' seçildik. 2023 hedefimiz; yolcu sayımızı 120 milyona, filomuzdaki uçak sayısını da 450'ye çıkarmak. İstanbul'a inşa edilmekte olan yeni havalimanının da büyümemize bambaşka bir ivme kazandıracağını öngörüyoruz."

YILIN KARGO HAVAYOLU DA THY'DEN

Turkish Cargo'nun "Yılın Kargo Havayolu" ödülünü almasıyla ilgili olarak da Başkan Aycı şöyle konuştu:

"Türk Hava Yolları'nın bir iştiraki olan ve kendi kargo uçaklarının yanı sıra onun uçuş ağı ve filosunu da kullanan Turkish Cargo, global hava kargo taşıyıcılığında en hızlı büyüyen oyunculardan biri haline geldi. Geçtiğimiz 10 senede, yıllık ortalama %18 oranında büyüme rakamına ulaşan Turkish Cargo, 2015'de kargo ana hacmini 720 bin tona yükseltti. Şimdiki hedefi, taşınan kargo hacmi anlamında 'Milyonlar Ligi'ne yükselmek. Şu anda mevcut filosu ile 61 kargo destinasyonuna hizmet veren Turkish Cargo, Türk Hava Yolları'nın yolcu uçakları ile de 284 destinasyona kargo taşımacılığı yapıyor. Bu rakam, kargo ve posta taşımacılığı anlamında dünyadaki en fazla ülke sayısı ve en geniş uluslararası network anlamına geliyor. Turkish Cargo, yatırımlarına İstanbul Atatürk Havalimanı yeni kargo terminalinde hız kesmeden devam ediyor, yeni havalimanında da 150 bin metrekare kapalı alana sahip olacak. Turkish Cargo, hizmet kalitesini her geçen gün artırmaya ve İstanbul'u global bir lojistik merkezi yapmaya azimli."

TAV VE ATATÜRK HAVALİMANI'NIN ZAFERİ

İstanbul Atatürk Havalimanı'nın "Yılın Havalimanı" ödülünü alması üzerine TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener ise şunları söyledi:

"TAV olarak, başlangıçtan bu yana tüm operasyonlarımızın odağında müşteri memnuniyeti yer alıyor. Yolcularımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını yakından takip ederek, buna uygun çözümler üretiyoruz. Sunduğumuz çözümler ve inovasyonla ortaya çıkardığımız ürünler bugün 17 ülkede 70 havalimanında kullanılıyor. İstanbul Atatürk Havalimanı geçen yıl 61,3 milyon yolcuya sorunsuz hizmet vererek Londra ve Paris'in ardından Avrupa'da üçüncü sıraya yerleşti. Bu süreçte yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak, yolcu konforunu artırmak ve Atatürk Havalimanı'ndaki seyahat deneyimini geliştirmek üzere kapsamlı düzenlemeler yaptık. Duty-free ve yiyecek içecek alanlarını büyüttük, yolcu akışına uygun bir şekilde baştan tasarladık. Biyometrik pasaport kontrolü sistemini başlattık. Engelsiz havalimanı uygulamalarımızla Birleşmiş Milletler'de örnek gösterildik. Bu çalışmalarımızın sonucunda yolcularımızın değerlendirmeleriyle Avrupa'da hizmet kalitesini en fazla artıran havalimanı seçildik ve ASQ ödülünü aldık. Yapımı son aşamaya gelen ek terminalle birlikte yılda 75-80 milyon yolcuya rahatlıkla hizmet verebileceğiz. DHMİ, SHGM ve THY başta olmak üzere, işbirliği yaptığımız tüm paydaşlarımıza ve bu başarıda katkısı olan tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyoruz"

THY TEKNİK A.Ş'NİN BAŞARISI

THY Teknik A.Ş'nin "Yılın Uçak Bakım Onarım Merkezi" ödülünü almasıyla ilgili olarak konuşan THY Teknik A.Ş.Genel Müdürü Ahmet Kahraman ise, "Bu önemli ödülü Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.adına havacılık endüstrisinin seçkin uzmanlarından oluşun bir jüri elinden almaktan gururluyum. Bu ödül, Uçak Bakım Onarım konusunda yükselen markamızın tescilidir"dedi.

AİR TRANSPORT VE ÖDÜL JÜRİSİ

Air Transport News Genel Müdürü Dr. Kostas Iatrou, törende yaptığı konuşmada, "Bu yıl istisnai bir mekanda verilen Air Transport News ödüllerinin havacılık endüstrisinin en önemli ödüllerinden biri haline gelmesinden dolayı gururluyum. Bu ödül, havacılık endüstrisinde en başarılı şirket, lider ve faaliyetlerin tanınması yönünde Air Transport News'in taahhüdüdür. Nazik konukseverlikleri için Stiftung Mozarteum Salzburg'a, değerli işbirlikleri için de UATP'ye, uzmanlar jürisine ve okuyucularımıza teşekkürü borç bilirim"

Air Transport News Ödülleri jürisi bu yıl Civil Air Navigation Services Organisation CANSO'nun Direktörü Jeff Poole başkanlığında toplandı. Jüride Airports Council International (ACI) eski Genel Direktörü Bob Aaronson, International Civil Aviation Organisation (ICAO) eski Genel Sekreteri Raymond Benjamin, Global Airport Management Professional Accreditation Programme (AMPAP) Program Yöneticisi Dr. Pierre Coutu, UATP CEO'su Ralph Kaiser, European Regions Airlines Association (ERA) Genel Direktörü Simon McMamara ve Dünya Bankası eski havacılık uzmanı Dr. Charles Schlumberger yer aldı.

  • 7
  • 23
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)
Günün ekonomi haberleri(30.03.2016)

Kira beyannamesi 2016 son gün 31 Mart

Geçen yıla ait yıllık gelir vergisi beyannamesi verme süresi yarın sona eriyor. Mükellefler, beyannamelerini GİB internet sitesi üzerinden verebiliyor.

Geçen yıla ait yıllık gelir vergisi beyannamelerinin verilmesi süresi yarın sona eriyor. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığınca daha önce 25 Mart olarak belirlenen, 2015 takvim yılına ait yıllık gelir vergisi beyannameleri verme süresi yarın mesai bitimine kadar uzatılırken, mükelleflerin elektronik ortamda da beyannamelerini gün sonuna kadar gönderebilmeleri mümkün olacak.

Buna göre, kira, ücret, menkul sermaye geliri ile diğer kazanç ve gelirler için internet üzerinden "hazır beyan" sistemi aracılığıyla beyanname verme süresi de yarın sona erecek.

Maliye Bakanlığınca hazırlanan hazır beyan sistemi ile vatandaşlar başta kira geliri olmak üzere, ücret, menkul sermaye geliri ile diğer kazanç ve gelirler için internet üzerinden kendi adlarına hazırlanan beyannamesini görüntüleyerek, onaylayabilecek veya gerekli değişiklikleri yapabilecek.

Sistemle ilgili alanlardaki vergi hesaplamaları otomatik yapılacak. Hazır beyan sisteminden yurtdışında yaşayan vatandaşlar da yararlanabilecek. Mükellefler, Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesi üzerinden vergi dairesi şifresi veya güvenlik sorularını cevaplayarak sisteme giriş yapabilecek.