Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

  • 1
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

1896 model Armstrong Phaeton, muhtemelen dünyanın ilk hibrit aracı. Harry E. Dey'in geliştirdiği araç, Armstrong Company şirketi tarafından Roger Mechanical Carriage Company firması için üretime geçirildi.

  • 2
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

Araçta bir adet benzinli 2 silindirli 6.5 litrelik motor ve aküye bağlı dinamo volan bulunmaktadır. Dinamo, motoru çalıştırmak için gerekli gücü sağlamaktadır. Bu sistem Cadillac'ın marş motoru teknolojisinden 16 yıl daha önce tasarlanmıştır.

  • 3
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

Dinamo, aracı çalıştırma görevinin yanısıra ateşleme yapmak ve aracın ışıklarını çalıştırmak için kullanılıyor.

  • 4
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

Araçta aynı zamanda yarı otomatik bir şanzıman bulunmakta. 3 ileri ve 1 geri vites mevcut. Bu vitesler, direksiyonun üzerinde bulunan bir kol vasıtasıyla değiştirilebiliyor. Yarı otomatik denmesinin sebebi ise şu; araçta elektrikli bir debriyaj mevcut. Vites değiştirirken debriyaj otomatik olarak dişlileri ayırıyor.

  • 5
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

The Armstrong, 10 Mart günü Amelia Island Concours d'Elegance etkinliği içerisinde bir açık artırmaya girecek. 175000 ile 275000 dolar arası bir fiyat bekleniyor. Aracın en güzel özelliği ise hala kullanılabilir olması.

  • 6
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

Araç, 1963 yılına kadar şirketin tesislerinde kalmış. Daha sonra Dennis David isimli bir kişi aracı satın alıp kendi koleksiyonuna katmış. Tabi aracın yolculuğu bununla da sınırlı kalmıyor. Tekrar başka bir koleksiyoncuya satılıyor. Robin Loder aracın sahibi oluyor.

  • 7
  • 25
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili
İşte dünyanın ilk hibrit otomobili

Araçla ilgili ilginç bir bilgi olarak ise şunu soyleyebiliriz. Torku çok yüksek! O kadar yüksek ki kendi gövdesine bile zarar verebiliyor. Daha önceki kullanımlarda oluşan zararları ve hasarları Massachusetts'deki Holman Engineering firması tamir etmiş ve düzeltmiş. Şu anda ise kondisyonu gerçekten iyi durumda.