Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

  • 1
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

Soğuk havalar günden güne kendini iyice hissettiriyor. Kış mevsimlerinde sık görünen solunum yolları enfeksiyonları da günlük yaşantımızı her gün daha fazla olumsuz etkiliyor. Etrafımızda hapşıran, öksüren ya da burnu akan insanlar artıyor. Virüslere karşı sağlıklı kalabilmek için de bağışıklık sisteminin güçlenmesi şart. Bunun yolu ise öncelikle sağlıklı beslenmeden geçiyor. Acıbadem Göktürk Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Göknel Dumanlı, kış aylarında bağışıklığı kuvvetlendirmenin yollarını anlattı.

  • 2
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

1- Su içmeyi unutmayın
Havaların soğumasıyla su tüketimi de azalıyor. Ama unutmayın ki vücudumuzun yaz kış suya ihtiyacı var. Özellikle gripten korunmak için günde 2,5 lt su için ve antioksidan içeriğini artırmak için de içerisine limon ve zencefil ekleyin.

  • 3
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

2- Günde 1 kase yoğurt yiyin
Yoğurt ve kefir gibi probiyotikler, zararlı bakterileri yok ederek, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Aynı zamanda doğal antibiyotik görevi yapıp bağırsak sistemini de koruyor. Bu nedenle özellikle enfeksiyonel salgınların yoğun olarak yaşandığı bu günlerde günde 1 kase yoğurt ve 1 bardak kefir içmek bağışıklık sisteminizin kuvvetlenmesine yardımcı olacaktır.

  • 4
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

3- Her yemeğe 1 diş sarımsak atın
Sarımsağın içinde bulunan allicin adlı antioksidan, vücudu serbest radikallerden koruyor. Virüs karşıtı olan sarımsak, aynı zamanda güçlü bir selenyum kaynağı ve sağlıklı bir yaşam için mutlaka gereken sülfür içeriyor. Tüm bu faydaları göz önünde bulundurulduğunda sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirmenin en ucuz yollarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Mide ve bağırsakları güçlendirmeye de yardımcı olan sarımsağı her yemeğin içine bir diş atarak tüketebilirsiniz.

  • 5
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

4- Yemeklere zencefil ekleyin
Zencefil, vücudun enfeksiyonlarla mücadelesinde yardımcı oluyor ve toksinlerin dışarı atılmasını sağlıyor. Kanserle savaşta da etkili olduğu bilinen zencefili, çay olarak tüketebileceğiniz gibi yemeklere ve tatlılara da ekleyebilirsiniz. Günde 3-4 bardak zencefil çayı içebilirsiniz. Safra taşı olanlar ve safra kesesi olmayanlarda zencefil ağrıya yapabiliyor. Hamileler ise günde en fazla bir bardak içebiliyor.

  • 6
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

5- Çorbanıza zerdeçal koyun
Hint safranı olarak da bilinen zerdeçal bağışıklık sistemini geliştiriyor ve detoks özelliği taşıyor. Ayrıca son yıllarda yapılan araştırmalarda zerdeçalın cilt, kolon ve meme kanseri tedavisinde de faydalı olabileceği öngörülüyor. Zerdeçalı yemeklere ve çorbalara katarak tüketebilirsiniz.

  • 7
  • 9
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

6- Bol bol meyve yiyin
Mandalina, portakal, limon, greyfurt ve kivi gibi meyveler birer C vitamini deposudur. O nedenle bol miktarda tüketebilirsiniz. Özellikle portakalı yerken kabuğunu mümkün olduğunca ince soymaya çalışın. Alttan çıkan beyaz kısmıyla birlikte tükettiğinizde daha fazla C vitamini almış olursunuz. Günde 1 portakal, 2 mandalina,2 kivi ve 1 greyfurt yiyebilirsiniz.