Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

  • 1
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Bayramlarda tatlıları abartıyoruz, sunulan tüm ikramları tüketiyor ve yemeklere aniden yükleniyoruz… Bayramda beslenme düzenimize dikkat edilmediği zaman kan şekeri dalgalanıyor, bunun sonucunda daha sık acıkma ve daha fazla besin tüketimi nedeniyle kilo alınıyor.

  • 2
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Kan şekerinin uzun süre yüksek seyretmesi ise damarlar ve organlar üzerinde tahribata neden olabiliyor. Bayramda yeme disiplinini olabildiğince koruyarak kan şekerinde dengeyi sağlayıp bayramı sağlıklı geçirmenin mümkün olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Kaplan, bayramda kan şekerini dengede tutmanın püf noktalarını anlattı:

  • 3
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Kahvaltı alışkanlığınızı geri kazanın:

Ramazan boyunca atladığınız kahvaltı alışkanlığınızı tekrar kazanmanız çok önemli. Kan şekerinizi dengede tutabilmek için bayram sabahı kahvaltıda; tam tahıllar gibi glisemik indeksi düşük ve proteinden zengin besinler olmalı. Bal, reçel, marmelat, beyaz ekmek ile hamur işleri gibi basit şeker içeriği yüksek besinler ile salam, sosis, pastırma gibi şarküteri ürünleri yerine; domates, salatalık, yeşillikler, yumurta, peynir ve tam tahıllı ekmekle hafif bir kahvaltıyı tercih edin.

  • 4
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Vücudunuzu susuz bırakmayın:

Vücudun susuz kalması kan şekeri düzeyini etkileyebiliyor. Oruç tutarken su tüketiminin çok kısıtlı olması nedeniyle bayram ve sonrasında su içme alışkanlığınızı tekrardan kazanmanız gerekiyor. Özellikle yaz aylarında terlemeyle ve idrarla vücuttan atılan suyu yerine koymanız çok önemli. Günlük 8-10 bardak su tüketmeyi ihmal etmeyin

  • 5
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Akşam yemeği geç saatlere kalmasın:

Ramazan boyunca iftar saatinin geç olması nedeniyle akşam geç saatlerde yeme alışkanlığınızı bayram ve sonrasında sürdürmeyin. Tekrar normal beslenme düzeninize geçin. İştah kontrolünü sağlamak ve kan şekerlerinizde iniş-çıkışlar yaşamamak için ara öğünleri atlamayın.

  • 6
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Akşam yemeği geç saatlere kalmasın:

Ramazan boyunca iftar saatinin geç olması nedeniyle akşam geç saatlerde yeme alışkanlığınızı bayram ve sonrasında sürdürmeyin. Tekrar normal beslenme düzeninize geçin. İştah kontrolünü sağlamak ve kan şekerlerinizde iniş-çıkışlar yaşamamak için ara öğünleri atlamayın.

  • 7
  • 13
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler
Bayramda kan şekerinizi dengede tutmanız için öneriler

Tatlınızı yemekten 2-3 saat sonra yiyin:

Bayramda ikram edilen çikolatalar ile şerbetli tatlılar kan şekerini hızla yükselten ve enerji içeriği yüksek olan gıdalar. Bu nedenle tatlıları yemekten hemen sonra yemek yerine, 2-3 saat sonra ara öğün olarak yemek daha doğru. Bir öğünde almanız gereken kaloriyi ana yemeğe ayırın. Yemeğin üzerine şeker açısından oldukça zengin olan tatlıyı eklerseniz kan şekerinizde ani yükselişler görülebiliyor. Ayrıca tatlıyı sık sık yemeyin ve tükettiğiniz miktarın tadımlık olmasına dikkat edin. Şerbetli tatlılar yerine daha çok sütlü tatlı, dondurma veya meyve tercih edin. Tatlılarınıza kan şekerini dengeleyici özelliği olan tarçın ekleyin.