Bayramı kilo almadan geçirin!

  • 1
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Ramazan ayından sonraki birkaç günde "artık istediğimi yiyebilirim" düşüncesi ile fazla yemek yemek ve tatlı tüketmek, hızla kilo alımı ile mide problemlerine zemin hazırlıyor.

  • 2
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

1 ay boyunca gün içinde uzun süreli açlığa alışan bedeninin bayramla birlikte yeni düzene yumuşak bir geçiş yapması, sağlıklı ve formda kalmak açısından büyük önem taşıyor.

  • 3
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Memorial Etiler Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Şule Güzelsoy, Ramazan Bayramı'nda sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.

  • 4
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Metabolizmanızı vakit kaybetmeden canlandırın.

  • 5
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Ramazan'da uzun süreli açlık ve hareketsizlik, metabolizmanın yavaşlamasına neden olmaktadır. Bayramda tüketilen besinlerle alınan enerji ise vücuda fazla gelmektedir. Bu durum da kilo artışını kaçınılmaz hale getirmektedir. Yavaşlayan metabolizmanın hızlandırılması için bazı önlemler alınması gerekmektedir.

  • 6
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Öncelikle yeni düzende kahvaltının atlanmaması önem taşımaktadır. Yumurta, peynir ve biber içeren klasik kahvaltı yapabilir ya da yulaf ezmesi, süt ve meyve ile pratik bir başlangıç öğünü hazırlanabilir.

  • 7
  • 17
Bayramı kilo almadan geçirin!
Bayramı kilo almadan geçirin!

Öğün sayısının ölçülü bir şekilde arttırılması gerekmektedir. Psikolojik açlık ile birlikte fazla besin tüketmeye eğilimli olan mide, küçük ara besinlerle doyurulup metabolizma canlı tutulabilir.