Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Boyun ağrısı, bilgisayar başında çalışan insanların neredeyse hemen hepsinde bulunan sancılı bir hastalık halidir. Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, Amerikalıların yüzde ellisi, bu hastalık yüzünden hastaneye gidiyor. Günlük basit önlemler sayesinde boyun ağrısından kurtulmak mümkün. İşte bu ağrıdan kurtulmanın yolu...

  • 1
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Yüzüstü yatmaktan kaçının

Yüzüstü yatmak boynunuza fazladan yük bindirmektedir. Boynunuzun doğal kıvrımını destekleyecek bir yastık seçin.

  • 2
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Dişlerinizi sıkmayın

Dişlerinizi sıkmamaya gayret edin. Bu hareket boyun kaslarınızı gerebilir.

  • 3
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Faal olun

Olabildiğince faal olun. Düzenli fiziksel aktivite yapan bireylerin tekrar eden ağrıları geliştirme olasılığı çok daha azdır.

  • 4
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Zihninizi rahatlatın

Zihinsel stres oranını düşürmeye çalışın. Boyun bölgesindeki gerilmeler kas zorlanmalarına neden olabilir. Dahası, olumlu bir yaklaşım takınmak boyun ağrınızla ilgili endişe etmenize veya sinirlerinizi bozmanıza engel olacaktır.

  • 5
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Araçlardaki kafa desteğine dikkat!

Aracınızdaki kafa desteğini ayarlayın. Doğru ayar, başınızı ve boynunuzu daha iyi destekleyecektir.

  • 6
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Kulaklık ve mikrofon kullanınn

Telefonda konuşurken ahizeyi kafanız ve omzunuz arasında sıkıştırmaktan kaçının. Telefonda çok konuşuyorsanız kafanıza yerleştireceğiniz bir kulaklık-mikrofon tertibatı edinin.

  • 7
  • 9
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu
Boyun ağrısını önlemenin 10 yolu

Masanız, koltuğunuz ve bilgisayarınız göz hizanızda olsun
Ekran göz hizasına gelecek şekilde çalışma masanızı, koltuğunuzu ve bilgisayarınızı ayarlayın.