Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

  • 1
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

Ceviz yüksek besinli bir gıda maddesi olarak dünyanın birçok yerinde yüzyıllardan bu yana tüketilmektedir.Kuruyemiş olarak, tatlı çeşitlerinde, salatalarda, keklerde, hatta son zamanlarda ekmeklerde kullandığımız mucizevî besin kaynağı cevizi tüketmemiz için akademik araştırmalara dayanan en iyi 10 neden;

  • 2
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

1-Ceviz, Omega 3 (alfa-linolenik asit) açısından en zengin ağaç yemişidir. Yüksek Omega 3 alımının, kalp-damar hastalıkları riskini azalttığı belirlenmiştir. (PAN 2012)

  • 3
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

2-Akdeniz tipi beslenmenin önemli bir parçası olan ceviz, kalp hastalıkları riskinin yüzde 30, inme riskinin ise yüzdde 49 azaltıldığı Predimed çalışmasında da kilit bir gıda olarak öne çıkmıştır (Estruch, 2014)

  • 4
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

3-Batının tipik beslenme şekline eklenen cevizin, sperm canlılığı, hareketliliği ve morfolojisinde iyileşme sağladığı belirlenmiştir. (Robbins, 2012)

  • 5
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

4-Ceviz, yaygın olarak tüketilen yemişler ve yerfıstıkları arasında en yüksek oranda polifenol içeriğine sahiptir. Polifenollerin büyük çoğunluğu antioksidandır ve kalp hastalıkları ve kanserden korunmada güçlü bir rol oynadığı bilinmektedir. (Vinson, 2012)

  • 6
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

5-Günde 56 gram ceviz tüketmenin, organ yağlanması görülen aşırı kilolu bireylerde endotelyal işlevi geliştirdiği görülmüştür. beslenme düzenine eklenen ceviz, bireylerin kilo almasına neden olmamıştır. (Katz, 2012)

  • 7
  • 11
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor
Cevizin faydaları saymakla bitmiyor

6-Günde 42 gram ceviz tüketmenin, kalp-damar hastalıklarının iki risk faktörü olan non-hdl kolesterolü ve apolipoprotein-b'yi anlamlı düzeyde azalttığı tespit edilmiştir. (Wu, 2013)