Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Çiğ tüketilmesi gereken besinler

  • 1
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

PİŞİRİRKEN DİKKAT!

Yiyecekleri pişirme şeklimiz kalori değerlerini de etkiliyor. Örneğin, bazı sebzeler çiğ yenildiğinde daha sağlıklıyken bazılarının da besin değerleri pişince açığa çıkabiliyor

  • 2
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
  • 3
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

Harvard Üniversitesi'nin uzmanları pişmiş yiyecekleri tükettiğimizde daha çok kalori aldığımızı söylüyorlar. Buna göre çiğ gıdalarla beslenen insanlar ise daha kolay kilo verebiliyor. Neden mi?

  • 4
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

Pişmiş yiyecekler yumuşamış ve işlem görmüş olduğu için vücudumuz bunları sindirmek için daha az enerji harcıyor

  • 5
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

Fakat çiğ tükettiğimizde vücudumuz daha fazla zorlanıyor ve kalori yakıyor.

  • 6
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

Bu yüzden örneğin daha yumuşak ve kolay sindirilebilen beyaz ekmek yerine daha yoğun olan tam tahıllı ekmeği tercih etmek daha fazla kalori yakmanıza hem de sağlıklı beslenmenize katkı sağlıyor.

  • 7
  • 45
Çiğ tüketilmesi gereken besinler
Çiğ tüketilmesi gereken besinler

Özellikle çiğ yenmesi daha faydalı olan bazı yiyecekler var.