D vitamini deposu en önemli 10 besin

  • 1
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Balık Yağı Balık yağı, yıllardır popüler bir ek gıda ve doğal A vitamini ve D vitamini kaynağı olmuştur.

  • 2
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Balık Balık çeşitleri, genellikle çiğ balık pişmiş balıktan daha fazla D vitamini içermektedir. Ayrıca, sudan çıkan balıkta konserve balıktan daha fazla D vitamini bulunmaktadır. Çiğ balık ise genellikle suşi şeklinde tüketilir.

  • 3
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Tam Tahıllar Tahılların çoğu vitamin ve besin ile güçlendirilmiştir. Tahıl satın alırken gıda etiketlerini kontrol ederek, rafine şeker ve kısmen hiçbir hidrojene yağ içermediğinden emin olun.

  • 4
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

D vitaminine Ek Olarak: İstiridye İstiridye B12 vitamini, çinko, demir, manganez, selenyum ve bakır kaynağıdır. Kolesterol oranı yüksek ve kalp hastalığı ya da inme riski olan kişiler aşırıya kaçmadan istiridye tüketmelidir.

  • 5
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Havyar (Siyah ve Kırmızı) Havyar, D vitamini takviyesi olarak insanların düşündüğünden hatta suşi'den çok daha uygun bir maddedir.

  • 6
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Güçlendirilmiş Soya Ürünleri (Soya Peyniri ve Soya Sütü) Soya ürünleri,genellikle D vitamini ve kalsiyum ile güçlendirilmiştir.

  • 7
  • 10
D vitamini deposu en önemli 10 besin
D vitamini deposu en önemli 10 besin

Salam, Jambon ve Sosis Salam, jambon ve sosis iyi birer B12 vitamin ve bakır kaynağıdır. Ne yazık ki, kolesterol ve yüksek sodyum olan kişilerde yüksek tansiyon, kalp krizi ve felç riski gibi durumlardan dolayı sınırlı bir şekilde tüketilmelidir. Size en uygun tüketim miktarı için doktorunuza danışmalısınız.