Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

  • 1
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

Hamileliğiniz süresince hem sizin sağlığınız hem de bebeğinizin sağlıklı gelişimi için bu yiyecekleri düzenli olarak yemelisiniz.

  • 2
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

Bu sağlıklı besinler, hamileliğiniz süresince hem sizin sağlığınız hem de bebeğinizin sağlığı için çok önemli.

  • 3
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

1. Brokoli

Bol miktarda C vitamini, kalsiyum ve folik asit içeren brokoli, aynı zamanda lif açısından çok zengin ve hastalıklarla savaşmaya yarayan antioksidantlara da sahip.

  • 4
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

2. Kuru fasulye ve mercimek

Hamileyken 10 gram daha fazla protein almanız gerekiyor ( toplam en az 60 gram). Kuru fasulye ve mercimek protein açısından çok zengin, ayrıca kabızlıkla savaşmanıza yarayacak bol miktarda lif de içeriyor.

  • 5
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

3. Süt

Hamileliğiniz süresince vücudunuz normalin iki katı kadar kalsiyuma ihtiyaç duyuyor. Süt de en önemli kalsiyum kaynağı.

  • 6
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

4. Muz

Potasyumla dolu olan muz, size çabucak enerji verebilir. Ayrıca, mideniz bulandığında, bulantının yatışmasına da yardımcı olur.

  • 7
  • 13
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler
Hamileyken tüketilmesi gereken besinler

5. Yağsız et

Günlük demir ihtiyacınız hamileliğiniz süresince iki katına çıkıyor. Kırmızı et de en önemli demir kaynağı.