Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

  • 1
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

Ramazan ayında günde yaklaşık 16 saat aç ve susuz kalmak, kişiyi daha az hareket etmeye, egzersiz ve sporu kesmeye itiyor.

  • 2
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

Oysaki yapılan çalışmalar, egzersiz ve yürüyüşle Ramazan ayında sağlığınızı koruyabileceğinizi, aynı zamanda özellikle iftar öncesi yapacağınız egzersiz ve tempolu yürüyüş ile yağ yakımını yüzde 100 artırabileceğinizi gösteriyor.

  • 3
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

Doç. Dr. Defne Kaya, Ramazan ayı boyunca hareketsiz kalmanın kuvvet kaybına ve kalp damar hastalıklarına neden olabileceğini söyledi. Oruçluyken yapılabilecek fiziksel aktivite önerilerinde bulunan Doç. Dr. Kaya şunları söyledi:

  • 4
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

"18-64 yaş aralığında ve sağlıklıysanız, normal zamanda yapılması önerilen egzersiz hareketlerini, oruçlu bedeninize uygun olarak yapacağınız fiziksel akvitelerle yapabilirsiniz böylece hem sağlığınızı koruyabilir hem de yağ yakımını sağlayabilirsiniz.

  • 5
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

Egzersizler akşam saatinde yapılabilir

Egzersiz, yürüyüş ve spor için günün aydınlık saatlerini kullanmanız önerilirken, Ramazan ayında iftar saati nedeniyle fiziksel aktiviteler günün karanlık saatlerine çekilebilir. Sıcak havalara denk gelen Ramazan aylarında iftar öncesi açık havada yüksek veya orta şiddetli egzersizlerden kaçınmalısınız. Hastaysanız, düzenli kullandığınız bir ilacınız varsa veya tedavi görüyorsanız doktor ve fizyoterapistinize danışmadan kendinize yürüyüş ve egzersiz programı oluşturmayın.

  • 6
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

Egzersiz öncesi uykunuzu iyi alın ve bol sıvı tüketin!

Uykunuzu iyi aldıysanız ve bol su ile vücudunuzun sıvı ihtiyacınızı sağladıysanız, egzersiz, yürüyüş ve spora hazırsınız demektir. Yetersiz uyku ve yorgunluk yaralanma nedenidir. Kendinizi yorgun ve uykusuz hissettiğinizde egzersiz yapmayın. Aktivite öncesinde, sırasında ve sonrasında bol sıvı alım kuralımız hala geçerli. İyi beslenmek egzersiz için önemlidir: Günlük alınan enerjinin yüzde 55-60'ı karbonhidratlardan, yüzde 10-15'i protein, yüzde 20-30'u ise sağlıklı yağlardan sağlanmalıdır. İftardan sahura kadar düzenli aralıklarla ve bol bol sıvı (suyu tercih edin) almayı unutmayın.

  • 7
  • 10
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!
İftar öncesi egzersizle yağ yakımı yüzde 100 artabiliyor!

İftardan hemen sonra egzersiz yapmayın!

Vücudunuzun tüm gün açlık ve susuzluğa karşı savaşına yorgun düştüğünü, yemek ile kan şekerinizin normalleşmesi ve sıvı yoksunluğunun giderilmesine vücudun ancak iftardan 3 saat sonra alıştığını unutmayın. Bu süreden önce vücudunuz egzersize hazır değildir.