Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

  • 1
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

Modern çağın en önemli sorunları hareketsizlik ve kötü beslenme… Bu sorunların getirdiği kaçınılmaz hastalık ise obezite sadece yetişkinler için değil çocuklar açısından da büyük tehlike oluşturuyor. Yapılan çalışmalar gösteriyor ki gelişmiş ülkelerde her 100 çocuktan 27'si obezite riskiyle karşı karşıya. Günde 4 saat hareketsiz bir şekilde oturan çocukların 1 saat ve daha az bu şekilde vakit geçirenlere oranla fazla kilolu olma ihtimalleri oldukça fazla. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Banu Küçükkırım, çocuklarda obeziteyi önlemek için izlenmesi gereken 6 yolu anlattı.

  • 2
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

1- Beslenme düzenini bebeklik döneminde kurun
Obezitenin önüne geçebilmek için çocukların dünyaya geldikleri andan itibaren anne sütüyle başlayan beslenme düzenlerini gelişimlerine uygun bir şekilde düzenlemek gerekiyor. Büyümenin hızlı olduğu küçük çocukluk dönemlerinde besin kısıtlaması önerilmiyor. Ancak enerjisi fazla atıştırmalık besinler yerine besinsel değeri yüksek kalorisi az besinlerin tercih edilmesi gerekiyor.

  • 3
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

2- Çocuğunuza yasak koymayın
Çocukluk döneminde bazı besinleri yasaklamak, kısıtlanan yiyeceğe eğilimi arttırabiliyor. Yiyecek seçiminde aşırı kısıtlamacı olmak yerine çocuğa sağlıklı besin alternatifleri sunmak çok daha faydalı sonuçlar doğuruyor.

  • 4
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

3- Hayatına mutlaka egzersiz ekleyin
Çocukluk döneminde öncelikli olarak fiziksel aktivitenin arttırılmasına önem verilmeli. Egzersizle kilo belirgin şekilde azalmayabiliyor. Ancak vücuttaki yağ dokusu yerini kas dokusuna bırakıyor ve yağ-kas oranında değişim görülüyor. Egzersiz obez kişinin psikolojik durumunu da iyileştiriyor. Çocuklar için yürüyüş gibi düşük yoğunlukta egzersizler; gençlerde için ise yoğun egzersiz programlarına ihtiyaç duyulabiliyor. Haftada en az 3 defa 30 dakikalık egzersizler çocuklar için idealdir.

  • 5
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

4- Çocuklarınıza rol model olun
Anne babaların obeziteyi düzeltmedeki rolü çok önemli. Beslenmeyi sağlayan ve model oluşturan en önemli kişiler ebeveynler. Anne babaların çocuklarına sağlıklı besinler ve ara öğün seçenekleri sunmaya, beslenme ve egzersiz konusunda iyi örnek oluşturmaya özen göstermeleri gerekiyor.

  • 6
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

5- Kiloyu odak noktası yapmayın
Obezite, çok faktörlü, kişiye göre düzenlenmiş ve davranış kalıbı düzenlemeye dayalı bir programla başarıyla tedavi edilebiliyor. Günümüzde artan yeme problemi sorunları göz önüne alınarak bir kilo hedefi belirlemekten kaçınılmalı. Kilo fazlalığı çok değilse kilo kaybı hedeflemeyen bir program belirlemek daha doğru olacaktır.

  • 7
  • 7
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol
Obeziteyle savaşta izlenecek 6 yol

6- Toplumsal bilincin artması için mücadele edin
Obezite ile savaş aslında toplumsal bilinçlenme ile kazanılır. Obeziteye yol açan risk etmenlerine karşı kampanyalar ve yasal önlemler uygulanabilir. Okul programlarında obeziteye yönelik eğitim sağlanması, televizyonlarda bu tip kampanyaların hazırlanması obezitenin önlenmesinde yarar sağlayacaktır.