Ramazan sonrası kilo kapıda!

  • 1
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Uzun yaz günlerine denk gelen Ramazan ayının bitmesine sayılı günler kaldı. 30 gün boyunca değişen metabolik dengemizi normale çevirmek için uzmanların önerilerine kulak verin.

  • 2
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Beslenme ve diyet uzmanı Gizem Köse, Ramazan ayında yavaşlayan metabolizmanın bayramla beraber yeni bir döneme başlayacağını söyledi.

  • 3
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!


Ramazan Bayramı'nı fırsata dönüştürün!

Bu dönemin iyi değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Köse, "Ramazan ayı boyunca 17 saatlik açlık sonrasında kimi ağır kimileri de hafif öğünler tüketti ve sonuç olarak metabolik denge değişime uğradı. Bu açlık öncesinde gece saatinde öğün tüketince de metabolizma yavaşladı. Bu yavaşlayan metabolizma ile bayramda günlük beslenme alışkanlıklarınıza hızlı bir dönüş yaparsanız kilo alımı kaçınılmaz olacaktır. Oysaki Ramazan'da vücudunuzu dinlendirdiniz ve şimdi yepyeni bir başlangıç yapmak için elinizde fırsat var. Bunu beslenme alışkanlıklarınızı biraz değiştirmek için bir şans olarak kullanın. Ramazan Bayramı'nı da normale geçiş için değerlendirin" dedi.

  • 4
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Beslenme ve diyet uzmanı Gizem Köse, önerilerini ise şöyle sıraladı:


Kahvaltıyı atlamayın

Bayramda yaşanan tatlı telaşlarla günün en önemli öğünü atlanabiliyor. Kahvaltı masasında
oturacak zamanınız olmasa bile mutlaka kahvaltılık tüketmelisiniz. Malum, gün içinde ziyaretler, misafirler olacak, size enerji lazım.

  • 5
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Pideyle vedalaşın!

Kahvaltıda tüketeceğiniz ekmeğin çeşidi artık pide olmasın. Hem kan şekerinizin dengelenmesi hem de sindirim sorunları yaşanmaması için tahıllı ekmeklere yönelin. Her gün farklı ekmekler(çavdarlı, tam tahıllı ve tam buğday gibi) tüketebilirsiniz.

  • 6
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Tatlı yerine kuruyemiş ikram edin!

Bayram boyunca misafirlere ikram edilen şekerleme ve tatlıların yanında misafirliğe gittiğiniz yerlerde de ikramlar olacak. Misafirlerinizin de sağlığını düşünerek şekerlemeler yerine kâselerin içini kuru meyve ve kuruyemişlerle süsleyebilirsiniz.

  • 7
  • 18
Ramazan sonrası kilo kapıda!
Ramazan sonrası kilo kapıda!

Tatlı tüketimini sınırlandırın!

Artık kuru meyve çeşitleri, şerbetli tatlılardan daha zengin. Şeftali, muz, çilek, elma gibi birçok meyveyi karıştırıp, ikramlarda bulunabilirsiniz. Misafirlikteyseniz de ev sahibini kırmadan tadımlık olarak ikramlıklardan tüketebilirsiniz. Ancak gün içerisinde birden fazla ziyaretiniz olacaksa yediğiniz şekerlemelere dikkat etmenizde fayda var. Kendinize bir söz verin ve sadece bir misafirlikte tadımlık almaya özen gösterin.