Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

  • 1
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

Ramazan'da oruç ibadetini yerine getirirken dikkat edilmesi gereken çok önemli kurallar var. Zira, orucun sağlığa faydaları, yaptığımız yanlışlarla vücudumuza zarar verir hale gelebiliyor. Hızlı yemek yemekten sahura kalkmamaya, süt ürünlerini azaltmaktan yağlı yiyecekleri artırmaya, sıcacık pidenin cazibesine kapılıp ölçüyü kaçırmaktan tatlı tüketimine dek birçok yanlış, Ramazan sonrası kilo artışı olarak karşımıza çıkabildiği gibi kas yıkımından saç dökülmesine dek birçok soruna da neden olabiliyor! Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Seven Avuk, Ramazan'da en sık yaptığımız 10 hatayı ve sakıncalarını anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

  • 2
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

• Hızlı yemek yemek
Sahurdan iftara doğru düşen kan şekeri bir an önce yemek yeme isteği duymanıza neden olabilir. Ancak, hızlı yemek yemek şekerinizin bir anda yükselmesine, iftar sonrasında aniden uyuma isteği ve baş ağrısına neden olur.

  • 3
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

Bununla birlikte, lokmaları yeterince çiğnemeden yuttuğunuzda vücut tarafından tokluk hormonu üretilmesini beklememiş olacağınızdan renkli ve lezzetli yemeklere hayır diyemeyecek, ihtiyacınızdan fazlasını tüketeceksiniz. Hem hazımsızlık sorunu çekecek hem de Ramazan sonrası kilo artışı ile karşılaşacaksınız.

  • 4
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

• Sahura kalkmamak
Siz de 'Geç yemek yer yatarım, uykum bölünmez' diyorsanız sağlığınız için bir daha düşünün. Sahura kalkılmadığında ertesi gün iftara çok daha aç başlanır ve kontrolsüzce yemek yenir.

  • 5
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

Buna ilaveten, sahurda tüketilecek yumurta, süt, peynir, tam tahıllı ekmek, yoğurt, taze meyve, domates, salatalık, biber, yeşillikler gibi besleyici özelliği yüksek olan yiyecekler tüketilmediğinde dengesiz beslenmeye bağlı sağlık sorunları ortaya çıkacaktır.

  • 6
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

Ramazan'da tek öğün tüketilmesi yetersiz enerji alımına bağlı zayıflık, kas yıkımı, kemik erimesi, saç dökülmesi, kansızlık gibi sağlık sorunlarına davetiye çıkarır.

  • 7
  • 25
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!
Ramazan'da bu 10 hatayı yapmayın!

• Yağlı yiyecekler tüketmek
Yağlı yiyeceklerin midede kalma süresi oldukça uzundur, sindirimi güçleştirir. Bu nedenle, iftar ve sahur sofralarında kızartma ve kavurma gibi yağ içeriği yüksek olan yemekler, kremalı ve soslu yiyeceklerden kaçının. Ayrıca, iftar saatinin geç olması, aç kalınan süresin uzunluğu, sahurda yemek yedikten sonra yatmak gibi nedenlerden dolayı metabolizma hızı yavaşladığından yağlı yiyecekler çok hızlı kilo almanıza neden olur.