Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

  • 1
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

Yaklaşık 18 saatlik oruç sonrasında birbirinden lezzetli yemeklerle hazırlanan iftar ve sahur sofraları, birçok kişinin Ramazan ayında kilo almasına ve sağlık sorunları yaşamasına neden olabiliyor. İşte sağlığınızı koruyarak güzel bir Ramazan geçirmek için öneriler

  • 2
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

Uzun ve sıcak yaz günlerinde oruç tutarken kilo almamak ve halsizlik, yorgunluk, bitkinlik gibi şikayetleri en aza indirmek için dengeli beslenme kurallarına her zamankinden daha fazla dikkat etmek gerekiyor. Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, Ramazan beslenmesi konusunda önemli önerilerde bulundu.

  • 3
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

1.Ramazan'da iftar ve sahura ara öğün eklenmelidir.

  • 4
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

2. İftar menüsünde çorbalara sık sık yer verilmeli fakat tavuk suyu, et suyu ile hazırlanmış çorbalardan kaçınılmalıdır. Çorbalar çabuk doygunluk hissi verdiğinden, az yemek yemeyi beraberinde getirmektedir. Bu durumda iftardan sonraki uyku hali, hazımsızlık gibi şikayetler azalacaktır.

  • 5
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

3. Günlük protein ihtiyacını karşılamak amacıyla, iftarda et tüketimine dikkat edilmeli, et yemeği olmasa bile sebze yemeklerinin etli pişirilmesine özen gösterilmelidir. Sebze yemekleri et ile pişiriliyorsa, içine ayrıca yağ konulmamalıdır.

  • 6
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

4. Ramazan'da sık görülen sindirim sitemi problemlerinin yaşanmaması için posa alımı arttırılmalıdır. Her gün iftarda salata, sebze yemeği ve ara öğünlerde meyve tüketilmelidir. Ekmek çeşidi olarak tam buğday, çavdar veya kepek ekmeği tercih edilmelidir. İftarda ekmek yerine pide yenebilir. Bu durumda sahurda yine posalı ekmek tüketilmelidir.

  • 7
  • 12
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri
Sağlıklı bir Ramazan için 10 öneri

5. İftar yemeklerinde pişirme yöntemi olarak ızgara, haşlama veya fırınlama tercih edilmeli, kızartmalardan kaçınılmalıdır.