Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

  • 1
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Hafifleme zamanı geldi. Sağlıklı ve kalıcı kilo vermenize yardımcı 11 adım...

  • 2
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Su için

Vücudunuz susuzluğu açlıkla karıştırabiliyor. Canınız abur cubur bir şey çektiğinde bir bardak su içmeyi deneyin. Az da olsa susuz kalmak bile metabolizmanızı etkiliyor. Araştırmalar yemekten önce 2 bardak su içenlerin daha az yediğini ve daha tok hissettiğini gösteriyor.

  • 3
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Doğal besinler tüketin

En sağlıklı besinler doğada bulunduğu şekli ile tükettiğiniz besinlerdir. Paketlenmiş hazır gıda tüketmeyin. Mecbur kalırsanız etiketleri mutlaka okuyun. Şeker, trans yağ asitleri, mısır şurubu, glikoz şurubu, kimyasal katkı maddeleri içeren her şeyi beslenmenizden tamamen çıkartın.

  • 4
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

İyi karbonhidratlar tüketin

Meyve ve sebzelerin yüksek fiber içeriği sindirimi yavaşlatır ve kan şekerini dengeler. Antioksidan ve vitamin açısından zengindirler. Yulaf, karabuğday, tam buğday, tam çavdar, esmer pirinç, kinoa, tüm baklagiller ve bunların unları ile yapılan besinler kompleks karbonhidratlardır. Basit karbonhidratların tersine sindirimleri uzun sürer. Obezite, kalp krizi, kolesterol gibi hastalıkları engellemede etkili olduklarına dair araştırmalar mevcut. Ayrıca içerdikleri fiber sindirime yardımcı olur ve kabızlığı engeller.

  • 5
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Sağlıklı yağlar tüketin

Zayıflama diyetlerinde yapılan en yaygın yanlışlardan biri yağları beslenmeden tamamen çıkartmaktır. Sağlıklı yağların tüketimi faydalı olmanın ötesinde, normal vücut fonksiyonlarını devam ettirebilmek için gereklidir. Önemli olan Omega 3 ağırlıklı sağlıklı yağlar tüketmektir. Balık, avokado, chia tohumu, badem, ceviz, kabak çekirdeği, antepfıstığı gibi Omega 3 sağlayan sağlıklı besinleri tercih edin. Yemeklerinizde zeytinyağı ve hindistancevizi yağı kullanın. Kızartma tarzı yiyeceklerden, yağlı etlerden uzak durun.

  • 6
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Az yağlı protein kaynaklarını tercih edin

Vücut hücrelerini yenilemek, kan şekerini düzenlemek ve enerji üretmek için proteine ihtiyaç duyar. Temel protein kaynağı, et ve süt ürünleri olarak bilinmekle beraber yumurta, baklagiller ve kabuklu yemişler de temiz ve iyi protein kaynaklarıdır. Hayvansal protein kaynakları arasında yağsız veya az yağlı olanları tercih edin. Mümkünse organik veya serbest gezen, ilaç ve hormonlarla değil taze otlarla beslenen hayvanların etleri, sütleri ve yumurtalarını tüketin.

  • 7
  • 12
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı
Sağlıklı kilo vermenin 11 kuralı

Kahvaltı edin

İyi bir kahvaltı metabolizmanızı güne hazırlar ve abur cubur isteğinizi kontrol altında tutar. Herkes için geçerli olmasa da, kahvaltı yapmayanlar günün geri kalanında daha fazla yeyip, daha sağlıksız seçenekler yapabiliyor. Özellikle protein ağırlıklı, tok tutan kahvaltılar günü de daha sağlıklı tercihlerle geçirmenize yardımcı olabilir. Eğer sabah erken saatlerde acıkmıyorsanız, vücudunuzu dinleyin ve acıktığınızda yiyin.