Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

  • 1
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Sıcak günler artık geride kaldı, havaların soğumasıyla birlikte kış mevsimi kapımızda.. Mevsim geçişleri ve havaların soğumasıyla; soğuk algınlığı, grip, zatürre, sinüzit ve bronşit gibi rahatsızlıklar yaşamamak, zinde, enerji dolu ve formda olmamız için beslenmemize çok dikkat etmeli, kaliteli ve sağlıklı yiyecekleri tercih etmeliyiz..

  • 2
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Sonbaharda neler yemeliyiz? Neler içmeliyiz? Günde kaç öğün beslenmeliyiz? Kilo problemi olanlar nasıl beslenmeli? Kışın, hareket düzeyi nasıl artırılır? Beslenme ve Diyet Uzmanı Funda Özkan size ''Sonbahar mevsiminde sağlıklı ve kaliteli beslenmenin püf noktalarını'' anlatıyor..

  • 3
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Günde kaç öğün besleniyorsunuz? Ara öğün yapıyor musunuz?

Öncelikle günün en önemli öğünü olan kahvaltınızı mutlaka yaparak güne başlayın. Uyandıktan en geç 1 saat içerisinde kahvaltınızı yapmaya çalışın. Günde 3 ana ve 3 ara öğün şeklinde beslenin. Öğlen yemeğinizde et grubundan (kırmızı et, tavuk, balık, yumurta..) eğer tükettiyseniz, akşam yemeğinizde daha çok sebze ağırlıklı beslenin. Ara öğünlerde sizi uzun süre tok tutacak ve aynı zamanda kalsiyum açısından zengin; süt, yoğurt, ayran veya kefir yanında ise 10-15 adet badem veya fındık tüketebilirsiniz.

  • 4
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Kışın, yaz aylarına göre daha mı az hareketlisiniz? Fiziksel aktivite düzeyinizi nasıl arttırabilirsiniz?

Yaz mevsiminde günlerin daha uzun olması ve havaların geç saatte kararması nedeniyle dışarda daha çok vakit geçiriyor böylece kış aylarına göre daha fazla hareketli oluyoruz. Kışın ise, havaların erken saatte kararmasıyla birlikte evde daha çok zaman geçiriyoruz, ister istemez daha az hareketli oluyoruz. Yoğun çalışan bir insansanız ve spor yapmaya çok vaktinizde eğer yoksa bir adımsayar cihazı kullanabilirsiniz böylece gün içerisinde attığınız adım sayısını takip edersiniz. Gün içerisinde ortalama olarak 10-12 bin adım atmalıyız. Bunun dışında; yoga, pilates, dans, yüzme gibi aktiviteleri de tercih edebilirsiniz.

  • 5
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Soğuk havalarda bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz için vitamin ve mineral deposu olan mevsim meyve ve sebzelerini tüketin..

Sonbahar mevsiminin meyvelerinden; nar, ayva, portakal, elma, armut, üzüm, mandalina.. Sebzelerden ise; ıspanak, kereviz, brokoli, kabak, pırasa, karnabahar, tere, marul tüketmeye çalışın.

  • 6
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Acıktığınız zaman ''Tarçınlı Süt'' içebilirsiniz.

İkindide yapacağınız ara öğünde özellikle 1 bardak sıcak tarçınlı süt içebilirsiniz. Tarçınlı süt; kalsiyum açısından zengin olduğu için sizi uzun süre tok tutar, metabolizmayı hızlandırır ve içerdiği tarçın ile kan şekerinizi dengeler ve tatlı isteğinizi giderir. Acıktığınız zamanlarda veya ara öğünlerde 1 bardak sıcak tarçınlı süt tüketebilirsiniz.

  • 7
  • 12
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sonbaharda sağlıklı beslenmenin püf noktaları

Beslenme günlüğü yazmaya başlayın..

Kendinize küçük bir not defteri alın ve gün içerisinde tükettiğiniz her şey saati ve miktarı ile detaylı bir şekilde o deftere not alın. Böylece hangi besin grubundan ne kadar veya daha fazla veya daha az tükettiğinizi gözlemleyebilir ve ertesi gün beslenme programınızı ona göre ayarlayabilirsiniz.