Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Metabolizmanın çalışması gıda alımına bağlı olduğu gibi, kaliteli uykunun da alınan gıdaların niteliğiyle ilişkisi var.

  • 1
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Sağlıklı beslenme ve rahat bir uyku geçirmek için uyumadan önce tüketilen yiyeceklere ve içeceklere dikkat edilmesinin önemine işaret eden Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, rahat bir uyku için bazı besinlere ağırlık vermek gerektiğini söylüyor.

  • 2
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

"5 besini düzenli olarak gün içerisinde ve yatmaya yakın yemek, beyinde seratonin düzeyini arttırabilir, melatonin içerdikleri için rahatlamanıza yardımcı olabilir" diyen Küçük, kaliteli uykuda etkili olan 5 besinin faydalarını şöyle anlattı:

  • 3
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Süt: Özellikle kaliteli protein içeriği ve triptofan aminoasidinden zengin olması uyumaya yardımcı olmaktadır. Uyumadan önce ılık içilen sütün triptofan içeriği daha yüksek olacağından sizi hızla uykuya dalma pozisyonuna geçirebilecektir.

  • 4
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Ceviz: Doğal melatonin kaynağı olan ceviz yine uyku için size yardımcı olabilir. Akşam yemeğinden sonra 1 çay bardağı kadar yemek yeterlidir.

  • 5
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Muz: Serotonin ve melatonin hormonlarının salınımlarını artırmasının yanı sıra içerdiği magnezyum ve potasyum ile kasların gevşeyip, rahatlamasını sağlar.

  • 6
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Ahududu: Çok nadir bir dönemde tazesini yakalayabildiğimiz ahududuyu taze veya dondurulmuş olarak tüketebilirsiniz. Akşam yatmadan önce 1 kase ahududu sizi yatıştıracak ve uykuya hazırlayacaktır.

  • 7
  • 7
Uykusuzlukla savaşan 5 besin
Uykusuzlukla savaşan 5 besin

Yulaf: Kaliteli bir uyku için önemli olan kalsiyum ve magnezyum mineralini içeren yulaf, aynı zamanda içerdiği melatonin hormonu sayesinde kaliteli bir uyku ile vücudun yenilenmesini sağlar.