Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

  • 1
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Ramazan ayında gün boyu aç kalmaya alışan mideyi yormadan yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak ve dengeli beslenme düzenine döndürmek mümkün.

  • 2
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Ramazan'da ikiye düşen öğün sayısıyla birlikte hareketsiz yaşamın metabolizma hızını yavaşlattığını söyleyen Uzman Diyetisyen Sibel Mumcu, bayramla birlikte yeniden değişecek olan beslenme düzenine dikkat çekti. Mumcu, "Kolay uygulanabilecek doğru ve bilinçli adımlarla ramazan bayramını rahat geçirebilir, yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz" dedi.

  • 3
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Mumcu, önerilerini şu şekilde sıralıyor:


Öğünleri sıklaştırın, egzersizi artırın
İlk amacımız yavaşlayan metabolizmamızı tekrar eski haline getirebilmek. Metabolizmayı hızlandırmak ise ancak öğün sıklığını ve yapılan egzersizi artırarak mümkün. Bunun için 2-3 saat ara ile küçük öğünler tüketebilir ve kısa mesafelerde ulaşım sağlayabileceğiniz yerlere yürümeyi tercih ederek gün boyu aktif olmayı sağlayabilirsiniz.

  • 4
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Bayram sofralarından kaçmayın, dengeye odaklanın
Özenle hazırlanmış geleneksel lezzetli yemeklerin yer aldığı bayram sofraları kültürümüzün zengin öğelerinden biri. Bayramlarda "Geleneksel yemeklerimizi ve çekici ikramları sakın yemeyin!" mesajı oldukça acımasız olacaktır. Bunun yerine besinlerin tüketim miktarı ve çeşitliliği açısından denge kurabilir ve sağlığınız için doğru bir adım atabilirsiniz.

  • 5
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Ağır yiyeceklerle midenizi yormayın
Ramazan ayında gün boyu boş kalmaya alışan mideye birden bire çok miktarda ve hazmı zor yiyecekler ile yüklenmek, sindirim sistemi problemlerine neden olacaktır. Bu nedenle mümkün olduğunca yoğun yağ içeren ağır yiyeceklerden ve büyük porsiyonlardan uzak durulmalıdır.

  • 6
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

Bayram şekeri tadınızı kaçırmasın
Bayramlar, şekerli yiyeceklerin tüketiminin artış gösterdiği özel günlerdir. Geleneksel bayram ikramı olan; çikolata, baklava, pasta, börek gibi tatlı ve hamur işleri aynı zamanda kan şekerini hızla yükselten enerji içeriği yüksek gıdalardır. Bu gıdaları birdenbire ve sıklıkla tüketmek sindirim sistemi problemlerini tetikleyebileceği gibi kan şekerinin de hızlı yükselmesine neden olabilir. Özellikle bu besinlerin tüketimine dikkat edilmeli ve aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır.

  • 7
  • 10
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!
Yavaşlayan metabolizmayı 8 adımda hızlandırın!

İkram listenize taze meyve ve dondurmayı ekleyin
Tatlı tüketme isteğinizi şerbetli ağır hamur tatlıları yerine, daha sağlıklı olan sütlü ya da meyveli tatlılarla karşılayabilir, tatlı alternatiflerinize taze ve kuru tüketebileceğiniz meyveleri dâhil edebilirsiniz. Ayrıca bayramda misafirlerinize sunacağınız ikram listesine şerbetler yerine; taze sıkılmış meyve suları, az şekerli limonata, ayran gibi içecekler ekleyebilir, miktarına dikkat etmek şartı ile dondurma alternatifini kullanabilirsiniz.