Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

  • 1
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

Yaz mevsimi, vücudumuzun bazı vitaminlere duyduğu ihtiyacın artmasına ve dolayısıyla bu vitaminlerin eksikliğini hissetmemize neden olabiliyor.

Peki, yaz döneminde vücudumuzun hangi vitaminlere gereksinimi artıyor ve eksikliği giderilmediğinde ne gibi olumsuz etkileri olabiliyor?

Artan vitamin ihtiyacı karşılanmadığında yaz boyunca halsiz ve yorgun hissedebileceğimizi belirten İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Emrah Turunç, yaz dönemi vitaminlerini ve önemlerini anlattı:

  • 2
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

D vitamini

D vitamini vücudumuzda güneş ışınları yardımıyla sentezlenen bir vitamin.

Bu nedenle sıklıkla kapalı ortamlarda olduğumuz ve kapalı kıyafetler tercih ettiğimiz kış aylarında en düşük seviyelere kadar gerileyebiliyor.

D vitaminini depolamak için yazın güneşten faydalanmak ve vücudun bir sonraki kışa hazırlık yapmasını sağlamak büyük önem taşıyor.

  • 3
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

D vitamini ağırlıklı olarak güneş ışınları kullanılarak vücut tarafından sentezlenebilirse de, besinler yoluyla dışarıdan da alınabiliyor.

Ağırlıklı olarak yağlı balıklar ve istiridye gibi deniz ürünlerinde bolca bulunuyor.

  • 4
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

Süt, yumurta ve mantarda da az miktarda bulunmakta ancak soya sütü inek sütüne göre daha fazla D vitamini içeriyor.

A vitamini

Yaz aylarında güneşten gelen ultraviyole ışınları, hücrelerimize zarar vererek cilt kırışıklıklarına ve erken yaşlanmaya neden olabiliyor hatta deri kanseri gibi önemli sağlık sorunlarını da beraberinde getirebiliyor.

Bunun önüne geçmek için cildi onarıcı etkisi olan A, C ve E gibi antioksidan vitaminlerden faydalanmak yaz aylarında son derece önemli.

  • 5
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

A vitamini kırmızı et ve özellikle karaciğerde, balık ve yumurta gibi hayvansal gıdaların yanında, başta domates ve havuç olmak üzere kayısı, kavun, kırmızıbiber gibi bitkisel besinlerde de bulunuyor.

  • 6
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

C vitamini

C vitamini bağışıklık sisteminde önemli etkilere sahip.

Bu nedenle yaz aylarında mutlaka yeterli miktarda C vitamini almak gerekiyor.

Aksi halde vücut bağışıklığı önemli ölçüde düşüyor ve özellikle viral hastalıklara karşı direnç azalıyor.

  • 7
  • 10
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler
Yazın tüketilmesi gereken vitaminler

C vitamini en çok portakal, greyfut, mandalina, limon gibi turunçgillerde bulunursa da, yaz aylarında bunları taze olarak bulmak mümkün olmayabiliyor.

Bu aylarda taze çilek, kavun, karpuz, maydanoz ve yeşilbiber gibi besinlerden alınabiliyor.