Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

  • 1
  • 8
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

Uzmanlar, vitamince zengin olan yeşil besinlerin bağışıklık sistemi üzerindeki olumlu etkisi nedeniyle bol bol tüketilmesini öneriyor.

  • 2
  • 8
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

Diyetisyen Fatma Baysal, vitamin açısından zengin olan bakla, bezelye, çağla, semizotu ve kabak gibi besinlerin bağışıklık sistemini güçlendirerek birçok hastalığa karşı direnç sağladığını söyledi.

  • 3
  • 8
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

Sağlıklı beslenmek için doğayı takip etmemizin yerinde bir davranış olacağını belirten Fatma Baysal, şöyle konuştu: "Çünkü mevsimlerin değişmesi ile evimize giren sebze ve meyveler değişiyor. Tabiat bir her zaman ihtiyaç duyduğumuzu, ihtiyacımız olduğu zaman sunuyor. Kış mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı lahana, brokoli, portakal, mandalina gibi yaz aylarında da sıvı içeriği ve antioksidan içeriği yüksek olan erik, çilek, üzüm, bamya, biber, domates, kaba, bakla gibi besinler yetişiyor. Bu besinler bize ihtiyacımız olan vitamin ve enerjiyi veriyor."

  • 4
  • 8
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

Diyetisyen Fatma Baysal, çağlanın bir porsiyon meyve yerine yenilebileceğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:

  • 5
  • 8
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!
Zayıflamak isteyen semizotu yesin!

"Lif içeriği yüksek ve aynı zamanda bağırsaklarımızdaki bakteriler için prebiyotiktir. Prebiyotik, bağırsaklarımızdaki yararlı bakterilerin yiyeceği anlamına gelir. Tekli doymamış ya içeriği nedeniyle kalp-damar hastalığı olan bireylerin mutlaka tüketmesinde fayda var. Kötü kolesterolü düşürerek iyi kolesterolü yükseltir bu da kalp sağlığının korunmasına yardımcı olur.