Ünlü iş adamı Elon Musk çılgın projesini açıkladı! Ünlü iş adamı Elon Musk çılgın projesini tüm dünyaya duyurdu; bu teknoloji sayesinde bir saatin altında bir sürede dünyanın bir noktasından ötekine gidebileceksiniz! Örneğin New York'tan Şangay'a gideceksiniz. Bunun için 15 saat gerekiyor. Benzer şekilde İstanbul ABD San Francisco'ya gitmek istediğinizde yine 12 saat uçuş süresi var! Ancak bu süreler artık bir saatin altına inecek! Çünkü... Dünyanın en ünlü girişimcilerinden Elon Musk, SpaceX çatısı altında BFR projesini hayata geçirmeye hazırlanıyor. 'Dünya üzerindeki çoğu yere 30 dakikanın altında ve herhangi bir yere 60'ın altında uçun. Koltuk başına maliyet ...' şeklinde tweet atan Elon Musk'ın paylaştığı projeyle güneş sistemimizde seyahat etmek için üretilen ve saatte maksimum 27 bin kilometre hıza ulaşabilen roket, New York Şangay arasını 39 dakika gibi kısa bir sürede gidecek. Musk'ın Twitter'dan paylaştığı video ile yolcular deniz üzerinde kurulan bir platformdaki rokete biniyor ve roket fırlatıldıktan sonra ateşleyici ve kapsül birbirinden ayrılıyor. Ateşleyici platforma geri dönerken, kapsül hedef konuma doğru ilerliyor. Saatte 27 bin kilometre hız yapabilecek sayesinde Hong Kong-Singapur, Londra-Dubai gibi aralarında oldukça uzun mesafe bulunan şehirlerin yolculuk süresi 30 dakikanın altına inecek. BFR uzay aracının tek artısı yolcu uçaklarından 3 kat hızlı gitmesi değil. Yörüngeye çıkacak olan araç bu sayede yerçekimsiz ortamda daha hızlı yol kat edebilecek. Ancak söz konusu roketin ücretlerinin ne düzeyde olacağına dair bir bilgi ise bulunmuyor. Peki Türkiye'de neler oluyor? Türk mühendislerinin geliştirdiği yeni jet 'HürJET'i gördünüz mü? Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin (TUSAŞ/TAI), Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı'nın (HÜRKUŞ) jet versiyonu olarak başlattığı 'HÜRJET' Projesi'nin konsept tasarımına ilişkin görüntüsü ortaya çıktı. TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil HÜRJET Projesi'nin yönetim kurulundan geçtiğini ve başladığını söyledi. Kotil, 'Bunun 6 aylık mimari çalışma dönemi var. Yönetim kurulundan aldığımız bütçe bu dönem için. Bu aslında projenin ön çalışması. Devletin bize bunu sipariş vermesini bekliyoruz.' dedi. Kotil sözlerini şöyle sürdürdü: 'Bu, tümüyle TAI'nin bir projesi. Küçük dememize bakmayın, kendisi 1 ton. 22 tane transponderi, yayın yapan anteni bulunuyor. Bunun büyükleri de 4-5 ton oluyorlar. Küçükleri elektrikle yani plazma motoruyla tahrik ediliyorlar. Bununla ilgili teknoloji geliştirme Türkiye'de var. Kendimiz de bunu tetikliyoruz oluşsun diye. İnşallah bu 1 tonluk haberleşme uydusu TAI'nin kendi özgün projesi olacak. Sıfırdan başladık ve yapacağız. Ticari bir proje bu. Hem TÜRKSAT'a satma durumumuz olabilir, görüşmelerimiz oluyor hem de dünyada bunun çok taliplisi var.' Bu jet bir yana Türk mühendislerinin geliştirdiği 'canavar'ları hiç gördünüz mü? Tanklar, silahlar ve daha neler neler... İşte Türk ordusunun kullandığı son teknoloji o 'canavar'lar... Yerli 'Kaplan' engel tanımıyor; sürücü için karanlıkta araç kullanımına imkan sağlayan entegre gece görüş sistemleri... Ülkemizdeki birçok savunma şirketi, elektronik harp konusunda hassasiyet göstererek savunma sanayisinin güçlendirilmesi konusunda çaba sarf ediyor. FNNS Savunma Sistemleri A.Ş. tarafından geliştirilen yeni nesil zırhlı muharebe aracı Kaplan ise üstün özellikleriyle göz dolduruyor. Türk Silahlı Kuvvetleri ile dost ve müttefik dünya ordularının taktik ve teknik ihtiyaçlarını karşılama amacıyla geliştirilen yeni nesil zırhlı paletli araçların son üyesi Kaplan YN-ZMA, muharebe ağırlığına bağlı olarak 22-25 Bg/ton güç ağırlık oranında, otomatik şanzımanlı, ana muharebe tankları ile ortak hareket yeteneğine sahip. Paletli, 6 yol tekerlekli, düşük siluetli, soğuk ve sıcak iklim koşullarında, çamurlu/engebeli arazilerde, asfalt veya stabilize yollarda yüksek hızlı hareket edebiliyor. Üstte ise, geniş personel kapağı ile sürücü için özel geliştirilen ve görüş açısını arttıran kapakları bulunuyor. Su içinde nokta dönüşü yapabildiği gibi geri istikamete de hareket edebilen araç, kullanıcıya su kenarında hiçbir hazırlık yapmadan suya girebilme imkânı da sağlıyor. Amfibi özelliğine sahip sınıfındaki az sayıdaki araçlardan biri olarak dikkat çeken Kaplan, araç arkasında yer alan iki adet su itki sistemi sayesinde derin ve akıntılı sularda operasyon yapmaya izin veriyor. Kaplan'da sürücüye, araç içerisinden dışarıyı izleme ve çepeçevre görüş imkanı sağlayan lazer korumalı cam periskoplar bulunuyor. Sürücü için karanlıkta araç kullanımına imkan sağlayan entegre gece görüş sistemleri, kullanıcının isteği doğrultusunda temin edilebiliyor. MPT-76 özellikleri ile göz kamaştırıyor. MKE Silah Fabrikası'ndaki törenle, Türk mühendislerince tasarlanan yerli üretim Milli Piyade Tüfeği (MPT-76), Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edildi. Bakın bu müthiş silahın nasıl özellikleri var? Dakikada 650 atım yapabilmesi ve 600 metre menzile sahip olması nedeniyle dikkatleri üzerine çeken MPT 76, özellikleri ile dikkat çekiyor. Kar, yağmur, bataklık demeden çalışmaya devam eden MPT-76 Türk Silahlı Kuvvetleri'nin en değerli silahları arasında yer alacak. 4.1 kilogram ağırlığında gövde yapısına sahip olan tüfek, 600 metreye kadar etkili bir menzile sahip. 12 bin atıma kadar namlu ömrüne sahip olan MPT-76, 7,62 çapında mermi kullanıyor. Tüfeğin en dikkat çeken özelliklerinden birisi de atış hızı. Dakikada 650 atım yapabilen tüfek, bu özelliğiyle de ilgileri üzerine topluyor. İşte MPT-76'nın diğer özellikleri; *Ağırlık: 4,1 kg. (aksesuarsız) *Uzunluk: 920 mm (Dipçik kapalı, 16' namlu) *Dağılım: Azami 4 MOA / 100 metre *Etkili Menzil: 600 metre *Şarjör Kapasitesi: 20 (Kompozit Şarjör) *Namlu Boyu: 406 mm - 16' *Namlu Ömrü: 12.000 Atım (min.) *Kalibre: 7,62 x 51 NATO *Atış Hızı: 650 atım/dakika *Mermi Çıkış Hızı: 800 m/s *Dipçik: Ayarlanabilir, 12 kademeli *Tasarım ve Geliştirme: Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu *Üretici Kuruluş: Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Teknoloji gelişiyor, Türk ordusu ve güvenlik güçleri de boş durmuyor. İşte karşınızda üretilen ve üretilmesi planlanan yerli silahlar... Katmerciler İcra Kurulu Başkan Vekili Furkan Katmerci'nin verdiği bilgilere göre Hızır, güçlü muhabere aracı olarak tanımlanıyor. 4x4 konfigürasyonunda güvenlik güçlerinin operasyonel ihtiyaçlarına uygun olarak şirketin Ar-Ge merkezinde geliştirilen Hızır, NATO standartlarında, 9 personel kapasiteli, yüksek balistik, mayın ve el yapımı patlayıcılara koruma seviyesine sahip zırhlı taktik tekerlekli bir araç. 4x4 zırhlı devriye aracı Jeep'e giydirilen Nefer zırhlama sisteminde ise, son teknoloji kompozit ve seramik bazlı malzeme kullanıldı. Şirketin iddiasına göre bu zırhla araç tam yüksek koruma sınıfına sahip oluyor. Bayraktar TB2 Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterine giren ilk Milli İnsansız Hava Aracı Bayraktar TB2, yaklaşık bir yıldır süren çalışmalar sonunda silahlandırıldı. Silahlandırılmasıyla birlikte terörle mücadelede etkin bir rol üstlenen Bayraktar, ilk katıldığı operasyonda 5 teröristi etkisiz hale getirmişti. Bayraktar TB2 Türkiye, 2008'den beri ABD'den İHA almak istemiş ama ABD Kongresi'nden satış için onay çıkmamıştı. Bayraktar TB2 2010 yılında İsrail'den alınan 10 heron için 250 milyon dolar ödenmişti. 12 adet Bayraktar'ın üretim maliyeti ise İsrail'e ödenen rakamın yalnızca 5'te 1'ine denk geliyor. Bayraktar TB2 Bayraktar, 2014 yılının Haziran ve Ağustos aylarında yapılan deneme uçuşlarında 27 bin feet irtifa ve 24 saat 34 dakika havada kalma süresiyle kendi sınıfında dünya rekorunun sahibi konumunda. Tüm zırhları deliyor! Bayraktar TB2'ye takılan Roketsan'ın geliştirdiği uzun menzilli tanksavar füze sistemi, yüksek teknolojisiyle tüm zırhlı tehditlere karşı üst düzey etki gösteriyor. BAYRAKTAR İHA'NIN ÖZELLİKLERİ 24,000 Feet Uçuş İrtifası 24 Saat Havada Kalış Süresi 150 Km Haberleşme Menzili Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant) 150 KM haberleşme menzili BAYRAKTAR İHA'NIN ÖZELLİKLERİ Yer Sistemlerine bağımlı olmaksızın tam otomatik iniş ve kalkış özelliği GPS Bağımlılığı olmaksızın dâhili sensör füzyonu ile seyrüsefer özelliği Karbon fiber, Kevlar, Hibrid Kompozit Yapı BAYRAKTAR İHA'NIN ÖZELLİKLERİ Modüler Gövde, Kanat ve Kuyruk Yapısı Esnek Yakıt Tankları Sabit Arka İniş Takımı Katlanır Ön İniş Takımı SOM - HASSAS GÜDÜMLÜ STAND OFF MÜHİMMAT Hassas Güdümlü Stand off Mühimmat (SOM) havadan karaya mühimmat ailesidir ve yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Gerekli olan operasyonel esnekliği destekleyecek modüler tasarıma sahiptir. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Altay, Türkiye'nin geliştirdiği 3+ nesil ana muharebe tankıdır. Şu anda detaylı tasarım aşamasında. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Otokar tarafından üretilen Türkiye'nin ilk Milli Ana Muharebe Tankı Altay'ın tasarımında, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin gerçekleştirebileceği her türlü harekat şartları ve katılım sağlayacağı BM/NATO harekatlarının ihtiyaçları göz önünde bulunduruldu. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Bu amaçla Altay, modern tanklarda kullanılan en yeni teknolojilerle donatıldı. Altay, sahip olacağı üstün ateş gücü ve isabet oranı, yüksek hareket kabiliyeti ile Türk Silahlı Kuvvetleri'nin en temel ve caydırıcı güçlerinden biri olacak. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Altay tankında tank komutanı, nişancı, sürücü ve doldurucu olarak 4 mürettebat görev yapıyor. Altay'ın üzerinde ana silah olarak, birçok farklı mühimmatları atabilen 120 mm'lik 55 kalibre top bulunuyor. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Ana silah ve yardımcı silahların kontrol edilmesi için Altay'a özel yeni nesil atış kontrol sistemi çalışmaları ise devam ediyor. Bu sistem sayesinde Altay hareket halindeki hedefleri bile çok yüksek isabet oranıyla vurabilecek. YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Altay tankında, her türlü tehdide karşı tankı korumak üzere tasarlanan modüler kompozit zırhlar ve mürettebatın kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer tehditlerin bulunduğu ortamlarda görevlerini gerçekleştirmesine olanak tanıyan yardımcı sistemler de bulunuyor. T-155 FIRTINA 'T-155 Fırtına' obüsü Türkiye'nin ürettiği bir Kundağı Motorlu Topçu Silah Sistemidir. Üzerine monte edilmiş 12 adet hidro-pnömatik süspansiyon ünitesi ve tekerlerinden oluşan gelişmiş süspansiyon sistemi sayesinde engebeli arazi dahil her türlü arazide rahatça harekat icra edebiliyor. T-155 FIRTINA Sakarya'nın Arifiye ilçesindeki 1'inci Ana Bakım Merkezi Komutanlığında seri üretim çalışmalarına 2001'de başlanan ve 2004-2014 yıllarında üretilen T-155 kundağı motorlu Fırtına obüsleri sürüş ve manevra kabiliyetleriyle günümüzün modern obüsleri arasında yer alıyor. T-155 FIRTINA Bin beygir gücündeki motorları sayesinde zorlu arazi şartlarında da hareket kabiliyetine sahip Fırtına obüsleri, 155 mm'lik NATO mühimmatıyla uyumlu tasarımı sayesinde müttefik güçlerle de ortak kullanım imkanı sağlıyor. T-155 FIRTINA Tamamen yerli imkanlarla, Türk mühendis ve işçileri tarafından tasarlanan Fırtına obüsleri, 20 ton zırh çeliği, 47 ton muharebe ağırlığı, 400 kilometre hareket sığasına sahip olması ve süratle mevzi değiştirebilme özellikleriyle düşmanlara korku salıyor. T-155 FIRTINA Dünya orduları arasında aynı sınıfta çok az sayıdaki silah sisteminde bulunan özelliklere sahip, 8 metrelik namlusuyla 40 kilometre uzaklıktaki hedeflere nokta atışı yapabilen TSK'nın vurucu gücü Fırtına obüsleri, küresel konumlandırma, otomatik namlu yönlendirme ve otomatik mermi doldurma sistemleri sayesinde yüksek ateş kabiliyeti sunuyor. HİSAR FÜZELERİ Türk Silahlı Kuvvetleri, askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacıyla değişen atış kontrol ve komuta kontrol altyapılarına uyumlu şekilde Hisar Füzelerini tasarladı. HİSAR FÜZELERİ Hisar Füzeleri; askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacı ile sabit ve döner kanatlı uçaklara, seyir füzelerine, havadan karaya atılan füzelere ve insansız hava araçlarına karşı HİSAR-A 10 +km, HİSAR-O 16 +km menzil aralıklarında kullanılan hava savunma füzeleridir. HİSAR FÜZELERİ İşte Hisar füzelerinin fırlatıldığı andan bir kare... KAPLAN KAPLAN; muharebe ağırlığına bağlı olarak 22-25 Bg/ton güç ağırlık oranında, otomatik şanzımanlı, ana muharebe tankları ile ortak hareket yeteneğine sahip yeni nesil zırhlı muharebe aracı. Araç farklı alt sistemlerin entegre edilmesi suretiyle her türlü görevi yerine getirmeye olanak sağlayan platform tasarımına sahip. KAPLAN KAPLAN, balistik malzemelerden, balistik kaynak tekniği ile birleştirilerek imal edilir. Gövde; su sızdırmaz olup, kapaklar ve tapalar su sızdırmaz contalıdır. Güç grubu kabini ile genişletilmiş sürücü bölmesi aracın ön kısmında yer alırken; nişancı ve komutan mahalleri aracın orta kısımda bulunur. KAPLAN Geriye kalan arka kısımda ise personel taşıyıcı versiyonunda 8 kişilik, silah kuleli versiyonun da ise 6 kişilik personel (manga) bölümü yer alır.Sürücüye, araç içerisinden dışarıyı izleme ve çepeçevre görüş imkanı sağlayan lazer korumalı cam periskoplar mevcuttur. PARS 4X4 İleri gözetleme, anti- tank ve komuta kontrol gibi özel maksatlı görevleri yerine getirmek üzere tasarlanmış bir araçtır. Araç tüm operasyonel gereksinimlere cevap verecek şekilde kurgulanmıştır. PARS 4X4 25-30 Bg/ton gücündeki araç 1.9 m'lik düşük bir siluete ve amfibi özelliğe sahiptir. 5 kişilik mürettebatı bulunan araç hiçbir hazırlık gerektirmeden derin ve akıntılı suda operasyon yapabilir. PARS 4X4 Aracın sudaki arttırılmış manevra kabiliyeti ise, arkasında konumlandırılan iki adet su jeti ile sağlanmaktadır. Araç, suda nokta (Pivot) dönüşü yapabilmekte ve aynı zamanda arzu edildiğinde suda geri istikamete doğru hareket edebilme kabiliyetine sahip.