Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 923 tonluk en ağır parçası olan 20'nci tabliyesi yerleştirildi, 2 yakanın birleşmesine 415 metre kaldı. 3'üncü Boğaz köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 2 yakanın birleşmesine 415 metre kaldı. Köprünün 923 tonluk en ağır tabliyesi olan 20'nci tabliye de yerleştirildi. Böylece 59 tabliyeden 41'inin montaj ve kaynak işlemi sona erdi. Köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının montaj işlemlerinde sona gelindi. Eğik askı halatlarından 156'sının montaj işlemi tamamlanırken, ana açıklıktaki 44 çelik tabliyenin asılmasında kullanılacak eğik askı halatların 5'te 4'ünden fazlasının montaj işlemi bitirilmiş oldu. Toplam ağırlığı 8 bin 787 ton olan eğik askı halatlarının uzunlukları 154 ile 597 metre arasında değişiyor. Çapları 225 ile 315 milimetre olan ductların içinde yer alan halatların toplam büklüm uzunluğu 6 bin 500 kilometreye kadar ulaşıyor. Her bir büklüm içinde çapı 5.2 milimetre olan, 7 tel bulunuyor. Projede hem Avrupa hem de Asya Yakası'ndaki çalışmalarla eş zamanlı olarak sürdürülen ana kablo çekim işlemi de tamamlandı. Toplam 13 bin ton olan iki ana kablo, kendi ağırlıklarının yanı sıra 40 bin ton yük taşıyacak. Ağustos'ta başlanan ana kablo çekim işlemi 2 ay gibi kısa sürede sona ererken, çalışma kapsamında 71 bin 645 kilometre halat çekildi. AÇILIŞ MART'TA Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli bölümü olan ve İstanbul-İzmir arasının 3.5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü'nde de çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Karayolları Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde ana kablo montajının devam ettiği, tabliye montajına Aralık ayı içerisinde başlanılacağı kaydedildi. Açıklamada, köprünün 2016 yılının Mart ayında trafiğe açılmasının planlandığı belirtildi.