Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

  • 1
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Avrasya Tüneli Projesi çalışmaları, deniz tabanının altında devam ediyor. Tünel uzunluğu bin 180 metreyle yaklaşık yüzde 35'i tamamlandı.

  • 2
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Boğazın altında kazılması gereken 2 bin 160 metrelik mesafe kaldı.Anadolu Ajansı (AA), Kazlıçeşme ile Göztepe arası ulaşım süresini 15 dakikaya indirmesi planlanan Avrasya Tüneli'ni görüntüledi.

  • 3
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yer altında ve yüzeyde devam ediyor. Toplam tünel uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğazın altında kalan kısmı 3 bin 340 metre...

  • 4
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi'nin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak.

  • 5
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Projede personel sayısı bin 310'a ulaştı

Deniz altında 3 bin 340 metrelik bölümü bulunan Avrasya Tüneli'nin bin 180 metresi (yüzde 35) tamamlanırken tünelin deniz yüzeyi altında 2 bin 160 metrelik mesafesi daha kazılacak.

  • 6
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Mavi ve beyaz yakalı toplam personel sayısı bin 310'a ulaşan projede, deniz tabanının altındaki tünelde tek vardiyada 40 kişi, bağlantı yolu tünellerinde ise tek vardiyada 50 kişi çalışıyor. Şantiyelerde çalışmalar 24 saat boyunca devam ediyor. Projede toplam 91 iş makinesi kullanılırken, bunun 17'si ekskavatör, 15'i vinç, 6'sı ise kamyon olarak sıralanıyor.

  • 7
  • 20
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber
Avrasya Tüneli'nden sevindirici haber

Tüneli 120 metre uzunluğundaki "Tırtıl" açıyor

Projenin belkemiğini ise "Tırtıl" adı verilen 120 metre uzunluğundaki dev Tunnel Boring Machine (TBM) makinesinin çalışmaları oluşturuyor.