Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bayramda beslenmeye dikkat!

  • 1
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

Bayram geliyor... Ramazan ayı boyunca farklı saatlerde uyumak, aç ve susuz kalmak, yeme düzenini değiştirmek, yeni düzene ayak uydurmak metabolizmanızı değiştirmiş olabilir.

.

  • 2
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

Bayram boyunca kalabalık ve keyifli aile yemekleri sık olur ve bu nedenle yenilen yemek miktarı da artar. Bu durumun birçok sağlık problemini beraberinde getirdiğini söyleyen Liv Hospital Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Binnur Şimşek, bayramda dikkat edilmesi gerekenleri anlattı.

.

  • 3
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

HIZLI KİLO ALIMINA DİKKAT EDİN
Oruç tuttuğunuz süre boyunca vücudumuz açlığa ve susuzluğa alıştı. Buna bağlı olarak metabolizma hızımız da yavaşladı. Bu nedenle orucun bitimini takiben hazmı güç ve büyük porsiyonlardan oluşan bir beslenme sonucu hızla kilo alımları görülebilir..

  • 4
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

Geçiş süreci yaklaşık 7-10 gün sürer ve bu süre içerisinde hafif bir kahvaltı, daha çok çorba veya sıvı besinlerden oluşan bir öğle yemeği, iki küçük meyve içeren ara öğün ve sebze yemeklerinden oluşan bir akşam yemeği ile idare etmek gerekir..

  • 5
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

LİF İÇERİĞİ YÜKSEK SEBZE VE MEYVELER TÜKETİN
Sindirim sistemimizin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için posa ya da lif içeriği yüksek sebze, meyve ve kuru baklagillerden oluşan besinler tüketilmelidir..

  • 6
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

Posalı gıdalar kan şekerini de daha yavaş yükseltirler ve tokluk hissi oluşturarak, aşırı yeme isteğini azaltırlar. Günlük sıvı tüketimi 2.5-3 litre düzeyinde tutulmalı, günlük fiziksel aktiviteler ise 30-40 dakika sürecek tempolu yürüyüşlerle desteklenmelidir..

  • 7
  • 28
Bayramda beslenmeye dikkat!
Bayramda beslenmeye dikkat!

METABOLİK HASTALIĞI OLANLAR ŞERBETLİ TATLID AN UZAK DURSUN
Kronik ve metabolik hastalığı olanların özel diyetlerine uymaları ve beslenme düzenlerini kesinlikle bozmamaları gerekir. Ağır şerbetli tatlılar, hamur işleri, şekerçikolatadan uzak durmalı, çay ve kahve tüketimini de sınırlı tutulmalıdır..