Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

  • 1
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Gözlerde gelişen enfeksiyon, glokom, kırma kusuru, katarakt, sarı nokta gibi hastalıklar tedavide geç kalındığında kalıcı görme kaybına yol açabiliyor. Ancak basit önlemlerle gözlerde oluşabilecek ciddi sorunları büyük oranda önlemek mümkün. Bilgisayar başında 20 dakikada bir 20 saniye mola vermek bunlardan biri.

  • 2
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Makyaj malzemelerinizin tarihlerine dikkat edin

Sıvı veya kremsi malzemelerde bakteriler kolayca üreyebiliyor. Bu yüzden göz sağlığınız için 3 aydır kullandığınız sıvı makyaj malzemelerinizi kullanmayın. Göz enfeksiyonuna yakalandıysanız tüm malzemeleri atın. Ayrıca kirpik kenarının iç kısmına eyeliner ile göz kalemi sürmeyin.

  • 3
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Çünkü kirpik hattının iç kısmında gözyaşı salgı kanalları mevcut. Bunlar da tıkanıklıklara ve enfeksiyona neden olabiliyor.

  • 4
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Her gece makyajınızı göze uygun temizleyicilerle temizleyin. Makyaj malzemelerinizi başkalarıyla ortak kullanmamaya da özen gösterin.

  • 5
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Bu besinleri sofradan eksik etmeyin

Kalp ve kan dolaşımına fayda saylayan besinler göz sağlında da yararlı oluyor. Göz sağlığınız için roka, pazı, ıspanak, portakal, tam çavdar ve tam buğday gibi koyu yeşil yapraklı bitkiler, turunçgiller ve tam tahıllıları düzenli olarak tüketin. Çinkodan zengin fasulye, bezelye, kırmızı et ve kümes hayvanları ışık hasarına karşı gözü koruyor.

  • 6
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

A vitamini içeren havuç, ıspanak, tatlı patates, marul, pırasa ve maydanoz gibi bitkisel gıdalar ile ton balığı, somon balığı, keçi sütü, inek sütü, yumurta ile ciğer gibi hayvansal gıdalar görme keskinliğini koruyor.

  • 7
  • 21
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!
Bilgisayarda çalışanlar için 20 dk 20 sn kuralı!

Bu besinleri de düzenli olarak yemeniz göz sağlığınız için önemli. Sarı noktada yoğun olarak bulunan fotoreseptörlerin fonksiyonu için de beta karoten, lutein, zeaksantin içeren havuç, şalgam, yumurta sarısı ve brokoli gibi besinler de sofranızda düzenli olarak bulunması gereken besinleri oluşturuyor.