Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

  • 1
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

Hamilelik döneminde hangi besinleri yemeniz gerektiğini biliyor musunuz? İşte, hamilelik süresince tüketmeniz gereken 13 yiyecek!

  • 2
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
  • 3
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

1. Süt Ürünleri
Hamilelik sırasında süt ürünlerini ekstra olarak almanız gerekir. Süt ürünlerinden alacağınız protein bebeğinizin büyümesi için ihtiyacı olan kalsiyumu karşılar. Süt kalsiyum açısından iyi besin kaynağıdır, ayrıca yüksek miktarda fosfor, B vitamini, magnezyum ve çinko içerir. Süt ürünlerinin içinde bulunan probiyotikler, sindirim sistemini rahatlatır. Probiyotikler, gebelik sırasında gestasyonel diyabet, vajinal enfeksiyonlar ve alerji riski azaltır.

  • 4
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

2. Baklagiller
Mercimek, bezelye, fasulye, nohut, soya ve fıstık. Baklagiller mükemmel bitkisel kökenli lif kaynaklarıdır. Ayrıca hamilelik sırasında ihtiyaç duyulan protein, demir, folik asit (B9) ve kalsiyum ihtiva ederler. Folik asit, özellikle hamileliğin ilk üç ayında anne ve bebek sağlığı için çok önemlidir. Hamile kadınlar folik asit üretimi yapamazlar. Folik asit eksikliği bebeklerin yeterli gelişememesine ve çocukların enfeksiyonlara açık olmasına neden olur. Baklagiller yüksek miktarda folat içerir. Bir fincan mercimek, nohut veya fasulye'da günlük ihtiyacın yüzde 56-90 oranında folat içerir.

  • 5
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

3. Tatlı Patates
Tatlı patates, beta-karoten, vücutta A vitaminine dönüşür. A Vitamini büyümenin yanısıra, hücre ve dokuların farklılaşması için çok önemlidir. Sağlıklı fetal gelişimi açısından çok önemlidir. Hamile kadınların genellikle yüzde 10-40 oranında A vitamini alımını arttırmaları gerekir. Ancak A vitaminin fazlalığı toksit ürettiği için, bu vitamini hayvansal kökenli besinlerden alınması tavsiye edilmez. Bu nedenle, beta-karoten hamile kadınlar için A vitamini çok önemli bir kaynaktır.

  • 6
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

4. Somon
Somon, esansiyel omega-3 yağ asitleri bakımından çok zengindir. Hamile kadınlar da dahil olmak üzere birçok kişi beslenmesinde omega 3'ü yeterli miktarda almaz. Omega-3 yağ asitleri, özellikle gebelik sırasında çok önemldir. Bunlar, ceninin beyin ve gözlerinin oluşumuna yardımcı olur. Hamile kadınlar genellikle haftada iki kez somon yemesi tavsiye ediliyor. Çünkü balıklarda cıva da bulunmaktadır. Somonda ayrıca D vitamini açısından da zengindir. D vitamini kemik sağlığı ve bağışıklık fonksiyonu da olmak üzere vücuttaki bir proses için çok önemlidir.

  • 7
  • 15
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler
Hamilelikte sık tüketilmesi gerekenler

5. Yumurta
Yumurta ihtiyacınız olan hemen hemen her besinden biraz içerdiğinden, nihai sağlık gıdadır. Bir büyük yumurtada 77 kalori vardır. Yüksek kalitede protein ve yağ içerir. Aynı zamanda pek çok vitamin ve mineral içerir. Yumurta, kolin açısından büyük bir kaynaktır. Kolin beyin gelişimi ve sağlığı açısından çok önemlidir. Gebelik sırasında düşük kolin alımı nöral tüp defekti (bebeğin omurgasının oluşması) riskini artırır ve beyin fonksiyonlarını etkiler. Bir yumurta hamile kadınların günlük kolin ihtiyacının yüzde 25'ini karşılar.