İzmit'teki Körfez Geçişi Asma Köprüsü, GÖKTÜRK-2 uydusunca görüntülendi. Hava Kuvvetleri Komutanlığının internet sitesinde, milli imkanlarla geliştirilen keşif ve gözetleme uydusu GÖKTÜRK-2 tarafından alınan görüntülere yer verildi. 'Haftanın fotoğrafı' başlığı altında yayımlanan görüntüde, inşaatı devam eden Körfez Geçişi Asma Köprüsü yer aldı. Görüntünün 5 Nisan'da saat 07.54'te GÖKTÜRK-2 uydusundan alındığı kaydedildi. İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nün son tabliyeleri konuldu. 433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli ayağını oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nde çalışmalar hızla devam ediyor. Köprünün ayaklarının bulunduğu Dilovası ile Hersek Burnu mevkiinde çalışmalar devam ederken, her iki ayakta tabliyelerin aynı anda montajı gerçekleşiyor. 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığına sahip 4'üncü asma köprüsü olurken, 35 metre 93 santim genişliğindeki son tabliyelerin konuluyor. İki köprü ayağı arasındaki orta boşluğa ve köprü ayakları ile kara arasındaki viyadükler arasına son tabliyeler konulacak. Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılması planlanan köprüde 113 tabliyenin montajının ardından asfaltlama ve diğer çalışmalar yapılacak. Dilovası Diliskelesi Mahallesi'nde yaşayanlar ise tepelere oturarak yapılan çalışmaları merakla izliyorlar. Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olma özelliği taşıyan, yapım çalışması halen devam eden İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü havadan görüntülendi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ekiplerince, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün 'drone'la çekilen görüntüleri basın mensuplarıyla paylaşıldı. Körfez geçişi süresini 6 dakikaya düşürecek köprüde, yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı. İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalarda sona gelindiği görüldü. Yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün, bu yıl trafiğe açılması hedefleniyor. Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.