Kansızlığa iyi gelen besinler

  • 1
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Muz: 1 adet orta boy muz günlük demir ihtiyacının %2'sini karşılar. Aynı zamanda besin lifi, C vitamini, potasyum, B6 vitamini, manganez bakımından iyi bir kaynaktır.

  • 2
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Tavuk: Kırmızı ete oranla daha az kolesterol içeren tavuk etinin 100 gramında 1 mg demir (günlük ihtiyacın %6'sı), 0.3 mcg B12 vitamini (günlük ihtiyacın %6'sı) B12 bulunur. Tavuk eti ayrıca B6, fosfor, protein, niasin ve selenyum bakımından zengindir.

  • 3
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Hindi: 100 gram hindi göğüs eti günlük demir ihtiyacının %3'ünü karşılar. Aynı zamanda mükemmel bir selenyum, protein ve fosfor kaynağıdır.

  • 4
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Ispanak: 100 gram çiğ ıspanak günlük demir ihtiyacının %15'ini karşılar. Manganez, çinko, potasyum, kalsiyum ve bakır mineralleri bakımından da zengin olan ıspanak aynı zamanda C vitamini, K vitamini, A vitamini, B6 vitamini ve folat bakımından çok iyi bir kaynaktır.

  • 5
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Kuzu Ciğeri: 100 gram kuzu ciğeri günlük demir ihtiyacının yaklaşık yarısını karşılar ve B12 vitamini ihtiyacının 12 katı kadar B12 vitamini içerir. A vitamini, K vitamini, B6 vitamini, çinko, bakır, manganez ve selenyum bakımından da zengin olan kuzu ciğeri aynı zamanda yüksek kolesterol içerdiğinden dikkatli tüketilmelidir.

  • 6
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Kuzu Eti: 100 gram kuzu eti günlük B12 vitamini ihtiyacının %39'unu ve demir ihtiyacının %9'unu karşılar. İyi bir protein kaynağı olan kuzu etinin olumsuz yönü yüksek miktarda doymuş yağ içermesidir.

Beyaz Peynir: B12 bakımından oldukça zengin olan beyaz peynir (100 gr günlük ihtiyacın %28'ini karşılar) aynı zamanda günlük ihtiyacın %4'ünü karşılayacak kadar demir içerir.

  • 7
  • 77
Kansızlığa iyi gelen besinler
Kansızlığa iyi gelen besinler

Uskumru Balığı: 100 gram uskumru balığı günlük B12 ihtiyacının 3 katı kadar B12 içermektedir. Uskumru dışında ton balığı, sardalye ve somon kansızlığa iyi gelen yiyecekler arasındadır.

Sığır Eti: B12, selenyum ve çinko bakımından da zengin olan sığır etinin 100 gramı günlük demir ihtiyacının %11'ini karşılar. Ayrıca B6, niasin, riboflavin, tiamin, E vitamini, kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor için iyi bir kaynaktır.