Kışın formda kalmak için öneriler

Kapalı mekanlarda geçirilen zamanların artması, hareketsizlik, fiziksel aktivitelerin kısıtlanması ve sıklaşan ev ziyaretleri, kış aylarında fazla kiloları da beraberinde getiriyor. Ancak bazı noktalara dikkat ederek kış kilolarından uzak durmak mümkün. Kış aylarında aldığımız kilolar ortalama 0,5- 1 kg arasında değişiklik gösterdiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Şükran Yıldız, kışı kilo almadan geçirmenin 10 kolay yolunu şöyle anlatıyor:

  • 1
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler

Beslenme planınızda mutlaka kış döneminde yer alan besinlere yer vermelisiniz. Böylece vitamin, mineral, antioksidan ve posa alımınızı zengin kaynaklardan sağlamış olursunuz.

  • 2
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler

İşlenmiş ve paketli ürünlerin yağ içeriğinin fazla olmasının yanı sıra tuz ve şeker yönünden de zengin olduğunu bilmelisiniz.

  • 3
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler
  • 4
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler

Beslenme programınızda taze meyve-sebzelere, kavrulmamış kuruyemişlere yer vererek antioksidan vitaminlerden A, C, E vitaminini yüksek miktarlarda almış olursunuz. Taze meyveler ve kuruyemişler ara öğün için ideal birer seçimdir.

  • 5
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler

Kış döneminde havaların soğuması ile gelen mutsuzlukla serotonin ile başa çıkın. Tam tahıllı ürünler, bulgur, yulaf, muz ve yağlı tohumlar gibi triptofan içeren besinleri tüketmek serotonin salgılanmasını arttırır. Her gün renkli besinlerden seçmeye özen gösterin.

  • 6
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler

Kırmızı ve turuncu renkteki besinler A ve C vitaminlerince zengindir. Yeşil renkli besinler ise folik asitin iyi birer kaynaklarıdır.

  • 7
  • 33
Kışın formda kalmak için öneriler
Kışın formda kalmak için öneriler