Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

  • 1
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

Ramazan ayının sıcak havalara denk gelmesiyle birlikte oruç tutarken artan halsizlik ve yorgunluk şikayetleri ile kiloların önüne geçmek ve vücut enerjisini korumak için iftar ve sahur vakitlerinde doğru besinlerin uygun ölçülerde tüketilmesinin büyük önem taşıdığı bildirildi.

  • 2
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Berna Ertuğ, Ramazan'da sağlıklı beslemenin yolunun sahurdan sonra en az üç öğünden geçtiğini söyledi.

  • 3
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahuru atlamamak gerektiğinin altını çizen

  • 4
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

Dyt. Berna Ertuğ, sahura kalkılmamasının ya da sadece su içip yatılmasının zararlı olduğunun unutulmaması gerektiğini söyledi.

  • 5
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
  • 6
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

"SEBZE VE MEYVELERİN KABUKLARINI SOYMAYIN"

Ramazan ayı boyunca sağlıklı ve dengeli beslenme için tüketilen besinlerin çeşitliliğinin içerdikleri vitamin, mineral ve miktarlarından dolayı önemli olduğunu ve tüm sebze ve meyve gruplarından eşit miktarlarda öğünlerde alınması gerektiğine dikkat çeken Ertuğ şöyle devam etti:

  • 7
  • 21
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler
Oruç tutarken halsiz kalmamak için öneriler

"İçerdikleri vitamin ve minareler kabuklarında olduğu için, kabuklarıyla tüketilebilen sebze ve meyveler soyulmadan yenmelidir.