Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış

  • 1
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış

Ramazan ay'ına girdiğimiz şu günlerde oruç ibadetini yerine getirirken yaptığımız yanlışlıklar olabilir.

İşte doğru bildiğimiz bazı yanlışlar...

  • 2
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış


Araştırmalara göre, beslenme yetersizliği yapmayacak bir kalori kısıtlaması ömrü uzatıyor. Oruç tutmak da kalori kısıtlaması yapmanın en güzel yollarından biri. Hem ibadet etmek hem de bedene sağlıkkazandırmak istiyorsanız oruç tutarken beslenme yetersizliği yapmayacak şekilde bir kalori kısıtlaması yapabilirsiniz.

  • 3
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış


İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya oruç tutarken yapılan doğru bilinen yanlışları beslenme yetersizliği yapmayacak şekilde düzeltmenin yollarını anlatıyor.

  • 4
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış

Oruç tutmak demek akşama kadar aç kalıp iftar sofrasında binbir çeşit yiyeceği yemek demek değildir.Bu ramazanda iftar sofarımızı sadeleştirelim.

  • 5
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış


ZENGİN BİR İFTARİYELİK TABAĞI İFTAR SOFRALARININ VAZGEÇİLMEZİDİR; YANLIŞ

İşe iftariyelik tabağından başlayalım. Iftariyelik tabağı olarak hazırlanan çeşit çeşit peynir, hurma, zeytin, salam, sosis, sucuk, pastırma, bal, kaymak ve tereyağı tabağını aynı anda sofraya koymayalım. Çünkü bu yiyeceklerin bir çoğu çok fazla tuz içerir. Aynı zamanda bu yiyeceklerin bir çoğu çok fazla yağ içerir. Tuz su ihtiyacımızı daha çok arttırır.

  • 6
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış

Yağda çok fazla kalori içerir. Bu yiyeceklerden hepsinden bir lokma tadına bile bakmak vücuda ciddi bir kalori girmesine neden olur. Doğru iftariyelik tabağı olarak; kişi başı 1 adet hurma, 1 tane zeytin, az tuzlu bir çeşit beyaz peynir, domates, salatalık ve yeşilliklerden oluşan bir tabak hazırlayalım.

  • 7
  • 27
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış
Ramazanda sıkça yapılan 10 yanlış

Başlangıç olarak çorba iyi bir seçimdir. Ancak yapacağımız çorbalar krema, yağdan fakir olsun. Et suyu kullandığımız çorbalara ekstra yağ koymayalım. Sebze çorbaları, domates çorbası, yoğurt çorbası, ezogelin ve mercimek çorbası daha doğru şeçimlerdir. Çorbaların içinde ayrıca et, kıyma veya tavuk kullanmamaya özen gösterelim. Et yemeğini ayrıca yapabiliriz. Çorbada porsiyon kontrolü yapmak önemlidir. Kadınlar için 1 kepçe erkekler için 2 kepçe çorba yeterlidir.