İstanbul Bakırköy E-5 İncirli mevkisinde geçtiğimiz hafta motosiklete bir minibüsün arkadan çarpması sonucu meydana gelen kazada çelik bariyerler, motosiklet sürücüsü Onur Sual'ın kafasını koparmıştı. Önceki gece yine E-5 karayolu Cevizlibağ mevkisinde meydana gelen kazada, metrobüs yolunu ayıran çelik bariyerler motosiklet sürücüsü Uğur Ezer'in ölümüne yol açtı. Fotoğraflar: Barış Sözal / SABAH Arkasında oturan amcasının oğlu Armağan Ezer (26) kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Bir ay önce aldığı motosikletle aşırı hız yaptığı bildirilen Uğur Ezer, ıslak zeminde araç hakimiyetini kaybederek bariyerlere çarptı. Kask takmadığı öğrenilen Ezer'in kafası bariyerlerin arasında kalırken, bedeni 5 metre ileri fırladı. Kadın kuaförü olan ve korkunç kazada ölen Ezer'in iki çocuk sahibi olduğu ve uzun süre önce eşinden boşandığı belirtildi. Peşpeşe meydana gelen korkunç motosiklet kazaları, bariyerlerin güvenilirliğini tartışmaya açtı. İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Murat Ergün bariyerin amacının, kazada esneyerek darbeyi emmesi olduğunu belirtti: 'Bariyerlerin alternatifi yok. Plastik bariyer maliyetli ve uzun süreli kullanılamaz. Bariyer kamyonu bile tutabilmelidir. Ama bazen idarenin yani belediyenin hatası ile alçak olabiliyor. Sağlam yapılmamış olabiliyor. Karayolları bu hatayı pek yapmaz. Bir de şu önemli: bu bariyerler motosikletler için düşünülmemiştir. Ucu açık bırakılan veya dar alan bırakan bariyerler tehlikelidir. Eğer çarpanda kusur varsa bariyerin bedeli bile istenir.'