X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER GTO Üyeleri, Rusya’da “Cpm Hazır Giyim Ve Moda Fuarı”na Katıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

GTO Üyeleri, Rusya’da “Cpm Hazır Giyim Ve Moda Fuarı”na Katıldı

  • Giriş Tarihi: 6.3.2015 15:18 Güncelleme Tarihi: 8.3.2015 16:59
GAZİANTEP TİCARET ODASI (GTO), RUSYA’NIN MOSKOVA KENTİNDE DÜZENLENEN “CPM HAZIR GİYİM VE MODA FUARI”NA ZİYARET VE İŞ GEZİSİ DÜZENLEDİ
GTO Üyeleri, Rusya’da “Cpm Hazır Giyim Ve Moda Fuarı”na Katıldı

Ticaret Odası (GTO), Rusya’nın Moskova kentinde düzenlenen “CPM Hazır Giyim ve Moda Fuarı”na ziyaret ve iş gezisi düzenledi.
Hazır giyim sektöründe düzenlenen başlıca fuarlardan biri olarak öne çıkan fuara 40’a yakın ülkeden 20 bin profesyonel ziyaretçi katıldı.
Gaziantep’te triko, hazır giyim ve konfeksiyon sektörlerinde faaliyet gösteren 40 firma temsilcisinden oluşan GTO heyeti, sektörel görüşmelere de katıldı.
GTO Yönetim Kurulu Üyesi Ali Değer, fuara ilişkin yaptığı açıklamada, Gaziantep’te üretilen ürünlerin kalitesiyle rekabet edebileceğini gösterdiğini söyledi.
Değer, üyelerinin yurtdışı pazarlara açılmalarını sağlamak amacıyla yıl içinde çeşitli sektörlere yönelik fuar ziyaretleri ve iş gezisi organizasyonları düzenlediklerini belirtti.
Sektör temsilcilerinin Rusya ve çevre ülkelerde faaliyet gösteren önemli alıcılarla bir araya gelme imkanını bulduğunusöyleyen Değer, şöyle devam etti:
“Gaziantep olarak sektörün aşması gereken en büyük problemin İstanbul firmaları aracılığıyla yapılan dolaylı ihracat, firmalarımızın bu ihracatı tek başlarına yapmaları için ürünlerin kalitesi, bu pazardaki imajı ve fiyatlandırma bakımından önümüzde hiçbir engelin olmadığını gördük. Firmalarımız yeni trendleriyerinde inceleme fırsatı buldu.”
Değer, 2014 yılında ihracatın 6,7 milyar dolar seviyelerinde olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi:
“Rusya’ya 2014 yılında yapılan ihracat 95 milyon dolar oldu. Rusya, Gaziantep’in en çok ihracat yaptığı 12’nci ülke oldu. 150 milyonluk nüfusuyla Rusya pazarının Gaziantepli üreticiler için büyük önem taşıdığını düşünüyorum. Özellikle hazır giyim alanında kısıtlı bir üretim olan bu pazarda daha fazla yer almamız gerekiyor.”
Değer, Türk hazır giyim sektörünün en büyük rakiplerinden Çin’e karşı da kendilerini konumlandırmaları ve değişen talepler ve beklentiler doğrultusunda üretimlerini planlama şansına sahip olmalarının sağlandığını vurguladı.
Fuar ziyaretinin yanı sıra iş gezisi programı kapsamında Rus-Türk İşadamları Birliği’nin (RTİB) ziyaret edildiğini belirten Değer, RTİB Yönetim Kurulu Başkanı Naki Karaaslan ve yönetim kurulu üyeleriyle ortak toplantı yaptıklarını dile getirdi.
Rusya hazır-giyim pazarının son durumu ve pazara giriş stratejileri konularında RTİB Başkanı Karaaslan’ın sunum yaptığını ifade eden Değer, firma temsilcilerinin konuyla ilgili sorularına cevap aldıklarını dile getirdi.
Naki Karaaslan da Türk hazır giyim ürünlerinin Rusya pazarında tercih edildiğini belirterek, bundan sonraki adımın markalaşma olduğunu kaydetti.