5 günlük hava durumu
20 Ekim 2012 Cumartesi
Genç emeklilik için yeni yasa hazırlığı

Genç emeklilik için yeni yasa hazırlığı

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in 48 yaş emeklilikten dert yanmasının ardından yeni bir reform hazırlığı tartışması başladı. Çalışma Bakanlığı, emeklilikle ilgili hazırlık olmadığını açıklasa da ekonomi yönetimi yeni bir reform için düğmeye bastı. Hükümet, bu konuda detaylı bir çalışma yapıyor. Sosyal güvenlik açıklarının aşağı çekilmesi için 2008'de yürürlüğe giren yasa ile emeklilik yaşı 65'e çıkarıldı, ancak kademeli geçiş nedeniyle hala erken yaşta emekli olunabiliyor. Sosyal güvenlik sisteminin açık vermesinin nedeni de genç yaşta emeklilik görülüyor. Kademeli sistem nedeniyle emeklilik yaşı kadınlarda 48, erkeklerde 49.

kalan karakter 460

kayseri kayseri

1989 çıkan kanun zaten 6 yıl etkiledi bizi.Özel sektörde çalışıp da nasıl nasıl emeklilik süresini uzatabilirsin.Yıllardır Bütün resmi tatillerde çalıştım.2015'de emekli olacağım eğer bu kanun çıkarda beni etkilerse bütün kanuni haklarımı kullanırım.Yeter artık düşük ücret, tüm sosyal haklardan mahrumiyet birde yaşı uzat nasıl böyle bir zihniyet nasıl adaletsizlik bu .

Aynı Görüşte misiniz?
evet701
hayır10
cevapla 28.10.2012 22:02
657/4c li 657/4c li

bu haksızlıklara artık sabrımız kalmadı

Aynı Görüşte misiniz?
evet266
hayır4
cevapla 15.01.2013 21:42
osman ısyapan osman ısyapan

s a bızı avrupayla karsılastırıyorlar hangı ulke kendı vatandasını pıs ıslerde calıstırıyor ben sımdıye kadar verdıgım oyların hepsı zehır olsun 65 yasında emeklılıkmıs mıllet vekıllerıde 65 yasında olsun hepsını allaha havale edıyorum allah versın cezalarını hakkımıda helel etmıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet300
hayır6
cevapla 06.01.2013 00:56
recep murat elazıg recep murat elazıg

nasılsa beyefendiler kendileri 2 yılda emekli oluyorlar millet umurlarındamı sanki avrupadaki insanlar dogarken sigortalı biz zar zor sigortamızı kendimiz yatırıyoz emekli ola bilmek için onu bile çok görüyorlar nalet siyasetciler .

Aynı Görüşte misiniz?
evet282
hayır6
cevapla 21.12.2012 21:17
bekir kaya bekir kaya

emeklilik konusunda bütün yetkilililer avrupa ülkelerindeki emeklilik yaşlarını örnek veriyorlar. Tamam da avrupada insanlar haftada 30 saat çalışıyorlar, bizim ülkemizde 60 saatin altında çalışan yok biz avrupalı çalışanların 40 yılda yaptığı işi 20 yılda yapıyoruz. Emeklilik yaşını yükseltirken avrupayı örnek alan ak parti neden çalışma saatlerinde çin ve hindistanı örnek alıyor. Çalışma saatlerinde de avrupayı örnek alın lütfen

Aynı Görüşte misiniz?
evet576
hayır4
cevapla 23.10.2012 11:18
mehmet mehmet

bunların gözleri kör kulakları sağır bunu anlamıyorlar işte kardeş?

Aynı Görüşte misiniz?
evet181
hayır4
cevapla 07.11.2012 22:04
ALİ GENÇ ALİ GENÇ

kendileri bir dönem milletvekilliği yapıp emekliliği hakedecek hiçbirşey yapmadan en yüksek maaşı alıyorlar. üstelik çalışırken de kendi maaşları söz konusu olunca hemen parmaklar yukarı, daha önce zaten emekliliğimizi sekteye uğtattılar daha da devam ettiriyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet412
hayır4
cevapla 24.10.2012 20:04
kastamonu kastamonu

adelet bu olmaz kardeşim.Emekliik yaşını artırın siz .zevki sefa içinde yaşayın hakıkkımız olsun size ak parti.seçim yanaştı allah büyük.akıllı olun akıllı.develet böyle yönetilmez

Aynı Görüşte misiniz?
evet161
hayır7
cevapla 19.12.2012 19:49
ismail  ismail

kardeşim 25 yılını dolduran pirimini dolduran herkes emekli olsun yeter artık

Aynı Görüşte misiniz?
evet80
hayır2
cevapla 01.04.2013 23:37
bursa bursa

tamam bu yasa çıktı milletvekiline geçmiyormu parlemento giren emekli oluyor açıgı birazda ordan kapatın ekonemiye açıgını kapatmak istiyorsanız garibe gurabaya fatura etmeyiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet111
hayır4
cevapla 29.01.2013 13:15