X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Az ama öz eğitim dönemi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Az ama öz eğitim dönemi

  • Giriş Tarihi: 14.2.2013

Bakan Avcı açıkladı: Müfredat sadeleşti. Çocukların tümü temel matematik eğitimi alırken isteyen 'türev, integral, fonksiyon' öğrenecek. Biyolojinin içeriği de daraldı

Milli Eğitim Bakanlığı, ilk ve ortaöğretim müfredatını değiştirdi. Önümüzdeki yıl uygulanacak müfredat sadeleştirildi. Öğrenciler, temel matematik, fen bilimleri eğitimini teorinin yanında animasyonlarla öğrenecekler. Çocuklar kurbağa kesip, iç organlarını çizmek zorunda kalmayacaklar. TÜBİTAK uzmanları ise derste kolay öğrenim için 3 bin animasyon filmi hazırladı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak ile birlikte müfredat değişikliğine ilişkin düzenlediği basın toplantısında "Az ve öz öğrenecekler. Çocukları bilgiye boğmadan, günlük hayatta kullanacakları temel beceriler kazandırılacak" dedi.

ÇİFTE EĞİTİM GELİYOR
Yeni müfredatla birlikte dersler öğrencilere temel ve ileri düzeyde, iki şekilde öğretilecek. Temel düzey, tüm öğrencilerin kolayca öğrenecekleri, günlük hayatlarında ihtiyaç duyacakları bilgileri içerecek. İleri düzey ise, öğrencinin ilgisi ve potansiyeli doğrultusunda kendi tercihleriyle alacağı daha üst düzey bilgileri kapsayacak. Talim Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, lisede temel düzey adı altında 'grafiklerin ve tabloların yorumlanması', 'ölçme' 'tüketim aritmetiği', 'tablo ve grafikleri yorumlama' gibi ünite konuları tüm öğrencilere verilirken, ileri düzey adı altında ise seçmeli olarak isteyen öğrencilere 'türev', 'integral', 'olasılık', 'fonkisyonlar', algoritma' gibi konular çalışılabilecek. Ortaokul matematik müfredatında ise 6. sınıfta işlenen denklemler konusu 7. sınıfta, EBOB ve EKOK gibi konular ise 8. sınıfta öğretilecek. Karip, kimya dersinde laboratuarda kimyasalların etkileşiminin, temizlik ürünleri kullanılarak anlatılabileceğini belirtti.

KUŞ UÇUŞUYLA BASINÇ

TÜBİTAK Başkanı Altunbaşak ise öğrencilere fizik dersinde basıncın, uçakların ve kuşların uçuşlarıyla ilişkilendirilerek anlatılacağını kaydetti. Yeni müfredatla yoğun teorik ders içerikleri azaltılarak teorik bilgiler gerçek hayatl a ilişkilendirilerek anlatılacak.

KURBAĞA İÇ ORGANI DERS DEĞİL
Yeni müfredattan en çok etkilenenlerden biri biyoloji müfredatı oldu. Biyoloji dersinin içeriği ile birlikte ebatı da küçüldü. Avcı, biyoloji müfredatını da gazeteci Hasan Pulur'a ithaf ederek, "Köşelerinde sıkça okul yıllarında kurbağanın iç organlarını çizemediği için sınıf tekrarına kaldığına ilişkin anılarını yazardı. Yeni müfredatta insan sağlığı ve çevre konuları geniş yer alacak" diye konuştu.

2. SINIFTA YABANCI DİL

Yeni müfredatta yabancı dil eğitimi de sil baştan değiştirildi. TÜBİTAK uzmanlarının önerileri doğrultusunda müfredat yenilendi. Yabancı dil eğitimi 2. sınıftan başlayacak ve ilkokulda gramer eğitimi yerine konuşma ve anlama becerileri geliştirilecek. Gramer eğitimi daha üst sınıflarda verilmeye başlayacak.

GÜNCELLENEN EĞİTİM PROGRAMLARI
İlköğretim İngilizce 2-8. sınıflar
İlköğretim Fen Bilimleri 3-8 sınıflar
Ortaokul Matematik 5-8 sınıflar
Ortaöğretim Matematik 9-12 sınıflar
Ortaöğretim Fizik 9-12 sınıflar
Ortaöğretim Kimya 9-12 sınıflar
Ortaöğretim Biyoloji 9-12 sınıflar.

'SİSTEMLE, HEM ÖĞRENCİ HEM ÖĞRETMEN RAHATLAR'
Prof. Dr. Adil Çağlar (Avrupa Meslek Yüksekokulu Müdürü):
Bugüne kadar yapılan bütün çalışmalar öğrencileri gereksiz bilgilerle donatma ve hayattan kopuk bir eğitim verme tespitlerini ortadan kaldıramadı. Sayın Bakanın, öğretim programlarında yapmayı planladığı hayata ve uygulamaya yönelik program geliştirme çalışmasını destekliyorum. Başta öğrenci ve öğretmen olmak üzere sistem önemli ölçüde rahatlayacaktır.

Cem Gülan (Özel Okullar Birliği Derneği Genel Başkanı): Değişim derneğimizce memnuniyetle karşılandı. Haftalık ders saatinin gelişmiş ülkelerdeki ders saati sayısına çıkartılıp, müfredatın hafifletilmesi ve temel kazanımlara daha çok zaman ayrılması doğru olandır. Basit matematiksel ilişkileri bilmeyen çocuklara integral, trigonometri anlatmak, matematikten tamamen soğumalarına neden oluyordu. Kendi vücudunu tanımayan öğrenciye terliksi hayvanı öğretmek anlamsızdır.

Mehmet Güneş (Terakki Vakfı Okulları Genel Müdürü): Değişimi genel olarak olumlu buluyoruz. Bu programın hafifletilmesine ihtiyaç vardı. Toplum bu değişime ihtiyaç duyuyordu. Özellikle lise 1 ders müfredatının öğretim içeriğinin ve ders sayısının azaltılmasının uygun olduğu düşünüyoruz.