X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER TRT'den "kurumun dolandırıldığı" iddialarına yalanlama
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

TRT'den "kurumun dolandırıldığı" iddialarına yalanlama

  • Giriş Tarihi: 15.7.2014 19:02

TRT Genel Müdürlüğü, bazı basın yayın organlarında çıkan, "TRT'nin Arter Reklam Ajansı tarafından dolandırıldığı" iddialarını yalanladı.

Genel Müdürlükten yapılan yazılı açıklamada, TRT'nin, radyo ve televizyon mecralarındaki reklam sürelerinin pazarlanmasını, 2009'dan itibaren 3'er yıllık periyotlar halinde kurum dışı firmalara ihale yöntemiyle sattığı belirtildi.

2009'da gerçekleşen ilk ihaleyi 3 yıllık bir dönem için "Veritas Medya A.Ş"nin kazandığı kaydedilen açıklamada, söz konusu firmanın daha sonra isim değişikliğine giderek, "Akdeniz Medya ve Reklam Hizmetleri A.Ş" adını aldığı bildirildi.

2012'de yapılan ikinci ihaleyi ise 3 yıllığına "Satış Ofis Medya Pazarlama A.Ş"nin kazandığı belirtilen açıklamada, "Arter Reklam Ajansı firması, reklam sürelerinin satışına dair ihalelerimize katılmamış olup, üzerinde kalmış herhangi bir reklam ihalesi de bulunmamaktadır" ifadesi kullanıldı.

İkinci ihaleden bugüne kadar, firmanın, sözleşmede yer alan ödeme taahhütlerini tamamen yerine getirdiği, Kasım 2012 ile Temmuz 2014 arasındaki 18 aylık dönemde, gerekli ödemeyi yaptığı belirtilen açıklamada, 2014 Haziran mahsuplaşmasının devam ettiği belirtildi. Açıklamada, firmanın sözleşmeye esas olarak, TRT'ye herhangi bir borcunun bulunmadığı kaydedildi.

Akdeniz Medya Satış ve Pazarlama Evi San. Tic. A.Ş ile TRT arasında imzalanan reklam sürelerinin satışına dair sözleşmenin ilgili maddeleri gereğince, firmanın sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmemesine dayanarak sözleşmenin feshedildiği aktarılan açıklamada, bu konuda firma ile dava sürecinin devam ettiği belirtildi.

Konuyla ilgili soru önergesinde yer alan soruların da aynı şekilde cevaplandırıldığı kaydedilen açıklamada, "Yazıda adı geçen Erol Olçok ve Arter reklam ile kurumumuz reklam mecralarının pazarlaması ve satışı, sponsorluk veya barter olarak da son 7 yıl içerisinde herhangi bir ticari ilişkisi bulunmamaktadır. TRT kurumuna yöneltilen bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını bildiririz" ifadelerine yer verildi.