Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Eski Türkiye'den tek hatırladıkları sansür

Giriş Tarihi: 18.11.2015
Eski Türkiye'den tek hatırladıkları sansür

RTÜK ile Yüksek Seçim Kurulu, aHaber'e verdiği yayın durdurma cezalarına komik bahaneler uydurdu. Bir konuğun seçim anketinin kaç kişiyle yapıldığını söylemesi ve MHP'nin övülmesi bile cezaya neden olarak gösterildi.

* RTÜK ve YSK, özel kanal aHaber'e tek tip yayıncılık dayatmasıyla 'göz üstünde kaş var' cezası kesiyor.

* aHaber'in tartışma programlarındaki konukların yaptığı yorumlar bile cezaya bahane edilmiş.

* Anlaşılan aHaber'in eski Türkiye'yi anlattığı 'HATIRLA!' belgeseli iki kuruma sadece sansürü hatırlatmış!

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) aHaber'e seçim dönemine yönelik yayınlar için kestiği cezalar "pes artık" dedirten cinsten. aHaber'in 8 ayrı programı için "yayın durdurma" ve "uyarı" cezası kararı verilirken komik bahaneler uyduruldu. RTÜK, aHaber'de 2 - 8 Ekim tarihleri arasında yayımlanan "Ajans Yeni Gün", "Ajans Güniçi", "Ajans Bugün", "Ajans", "Akşam Ajansı", "Ajans Hafta Sonu", "aHaber 19-20-21" ve "Memleket Meselesi" programlarına ceza yağdırdı.

A Haber'e 132 yayın durdurma!

YORUM YAPMAK DA YASAK
YSK'nın tamamen özel sermaye ile yönetilen TV kanallarına dayattığı cezalar, zaten özü itibariyle yoruma dayalı olan tartışma programlarına kadar uzandı. TRT Kanunu'nda yer alan kurallarla kanalları tek tip bir yapının içerisine hapsetmeye çalışan YSK, aHaber'in dört ayrı programı için MHP ve HDP'ye yönelik olumlu nitelikte yayın yapılması, CHP'nin eleştirilmesi, genel olarak da AK Parti'ye ağırlıklı olarak yer verilmesi gerekçesiyle birer ve ikişer defa yayın durdurma cezaları verdi. Tartışma programlarına konuk olarak sadece bir partiye mensup kişilerin yer alması da uyarı ve bir kez yayın durdurma cezalarının gerekçesi oldu.

"ANKET YAYIMLADIN"
RTÜK raporu ile YSK tarafından ceza verilen bir başka konu da "anket yayımlamak" oldu. aHaber'in 6 Ekim tarihinde gerçekleştirilen "Memleket Meselesi" programına katılan konuk tarafından seçim anketi açıklanması ve anket sonuçlarını paylaşırken detaylı bilgi vermemesi nedeniyle programa iki kez yayın durdurma cezası verildi.

TEPKİLER ÇIĞ GİBİ BÜYÜYOR


CEZA DEĞİL DÜZENLEME GEREKLİ
Başbakan Yardımcısı Cevdet Yılmaz:
Ceza yerine bunu kendi içinde sektörün düzenlemesinin ben daha doğru olacağına inanıyorum. Özel yayınların kendi içinde mesleki kurallarla bu işin yürümesinin daha doğru.

2015 TÜRKİYE'SİNE YAKIŞMIYOR
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık:
2015 Türkiye'sine yakışmayan cezalar. RTÜK'e de bu konuda bir çağrım var, bu noktadaki cezaları verirken biraz hakkaniyet ilkelerine uymaları. Cezaları hakkaniyetten uzak.

A HABER'E SANSÜR GİBİ CEZA


AHABER ÖDÜLLENDİRİLMELİYDİ
AK Parti Milletvekili Markar Esayan: Milli yaklaşımı yayınlarına yansıtan aHaber'e belki ödül vermek gerekirdi. PKK'ya bazı medya organlarının terör diyemediklerini, Savcı Kiraz'ı öldürene romantik eylemci muamelesi yapıldığını, vs. ... Demek ki tarafsızlık böyle mi oluyor?

BU ZİHNİYET TASFİYE OLMALI
AK Parti İstanbul Milletvekili Aziz Babuşçu:
Eski Türkiye'de kalmış bir cezalandırma mantığı, tasfiye olması lazım. 26. dönemde yasal zeminde bu sorun çözülür. STK'lardan da aHaber'e destek yağdı.

PKK PROPAGANDASI SERBEST
aHaber'e ceza üstüne ceza yağdıran YSK ve RTÜK, terör örgütü propagandası yapan IMC TV'yi ise görmezden geldi. 7 Haziran ve 1 Kasım seçimleri sürecinde her gün PKK lehine yayın yapan İMC TV, ekranlarını Türkiye Cumhuriyeti ve güvenlik güçlerine karşı kara propaganda aracına dönüştürdü. Başta Kandil'deki KCK yöneticileri Cemil Bayık ve Murat Karayılan olmak üzere onlarca PKK'lıyla özel röportaj yapan kanal PKK sözcülüğüne soyundu. Buna rağmen kanala 1 saat bile kapatma cezası verilmedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
Eski Türkiye'den tek hatırladıkları sansür
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz