Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kahraman o sözlerine açıklık getirdi

Giriş Tarihi: 26.4.2016 18:24 Güncelleme Tarihi: 26.4.2016 18:26
Kahraman o sözlerine açıklık getirdi

"Bu kavram (laiklik) siyasi hayatımızda ve yargısal uygulamalarda bireysel ve toplumsal hak ve özgürlükleri sınırlayıcı, yok edici bir araç olarak kullanılmıştır ve ciddi mağduriyetlere yol açmıştır. Bu haksızlıkların en temel sebebi laiklik kavramının tanımının yapılmamış olmasıdır"

TBMM Başkanı İsmail Kahraman, "laiklik" kavramının siyasi hayatta ve yargısal uygulamalarda bireysel ve toplumsal hak ve özgürlükleri sınırlayıcı, yok edici bir araç olarak kullanıldığını ve ciddi mağduriyetlere yol açtığını belirterek, "Bu haksızlıkların en temel sebebi laiklik kavramının tanımının yapılmamış olmasıdır." ifadelerini kullandı.

Kahraman, yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul Üniversitesinde düzenlenen 'Yeni Anayasa, Yeni ' konulu sempozyuma katıldığını, yeni anayasaya ilişkin şahsi düşüncelerini ifade ettiğini anımsattı.

Konuşmasının bütününde, 1937 yılında anayasaya kelime olarak dercedilen laikliğin tanımının yapılması gerektiğine vurgu yaptığına dikkati çeken Kahraman, açıklamasında, "Bu kavram siyasi hayatımızda ve yargısal uygulamalarda bireysel ve toplumsal hak ve özgürlükleri sınırlayıcı, yok edici bir araç olarak kullanılmıştır ve ciddi mağduriyetlere yol açmıştır. Bu haksızlıkların en temel sebebi laiklik kavramının tanımının yapılmamış olmasıdır.
Mevcut anayasamızda 'nin, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olduğu belirtilmekte ancak laikliğin tanımı yapılmadığından, din ve vicdan hürriyeti kavramları da tartışmaların ortasında yer almaktadır" ifadelerine yer verdi.

Karaman: Bunlar şahsi görüşüm

İSMAİL KAHRAMAN, ŞUNLARI KAYDETTİ:

"Yersiz, lüzumsuz ve halkı kamplaştırıcı tartışmaların önüne geçmek için, laiklik kavramı, kötü niyetli yorumlara yol açmayacak şekilde, açık ve net bir biçimde tarif edilmeli, istismar edilmesinin önüne geçilmelidir.


Esasında; laiklik her türlü din ve inanç mensuplarının ibadetlerini özgürce icra etmelerini, dini kanaatlerini açıklayıp bu doğrultuda hayatlarını tanzim etmelerini güvence altına alır. Bu bakımdan laiklik, özgürlük ve toplumsal barış ilkesidir.

'Anayasanın dindar olması' beyanımdaki kastım; hiçbir ayrım yapmaksızın din ve vicdan özgürlüğünün anayasamızın lafzi ve ruhu ile güvence altına alınmasını sağlamayı temenni etmektir.
Laikliğin farklı inanç gruplarına sağladığı hürriyetlerin mevzuatta yer bulması, devlet ve milleti karşı karşıya getirmeyen bir laikliğin tarifi ve tatbikatı yeni anayasada olmalıdır.

Konuşmamın bu şekilde anlaşılması, aklın, mantığın ve sağduyunun gereğidir. Farklı değerlendirmelere konu yapılmasının ise masum bir tavır olmayacağı açıktır.

Milli mücadelenin en mühim kazancı olan Cumhuriyetimizin ilanihaye yaşayacağı inancı içinde kamuoyuna duyurulur."

ARKADAŞINA GÖNDER
Kahraman o sözlerine açıklık getirdi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz