Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG) Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, sektördeki ürünlerin uluslararası pazarlardaki bilinirliğinin artırılması yönündeki yoğun tanıtım çalışmalarının sonuçlarını almaya başladıklarını belirterek, 2012 yılında sektör kapsamındaki ürünlerde 1,9 milyar dolara yakın bir ihracat gerçekleştirildiğini açıkladı.
KRİZE RAĞMEN ARTIŞ VAR
Tiryakioğlu, dünya ekonomisinde 2012 yılında yaşanan yavaşlamayla birlikte, Türkiye'nin en önemli dış ticaret ortakları arasında bulunan Avrupa Birliği ülkelerinde yaşanan durgunluk ve Orta Doğu ülkelerindeki istikrarsızlık gibi dış ticaret performansını olumsuz etkileyebilecek unsurların varlığına rağmen bir önceki yıla oranla yüzde 8,5'lik bir ihracat artışı yaşadıklarını söyledi.
PAZARI BÜYÜTTÜK
Tiryakioğlu, "Türkiye'nin en önemli ticaret ortakları olan bölgelerde yaşanan ekonomik durgunluk ve siyasi belirsizlik ortamında pazarı çeşitlendirme konusu daha da önem kazanmaktadır. Tanıtım Grubumuzca yapılan çalışmalarla ihracat yaptığımız ülke sayısı 177'ye çıkarılmıştır. Önümüzdeki dönemler için en önemli hedeflerimizden biri, Türk gıda ürünlerinin dünyanın bütün ülkelerinde önemli bir yere sahip olmasını sağlamaktır" diye konuştu.