X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ERCAN ATALAY: Spora başlarken
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ERCAN ATALAY: Spora başlarken

  • Giriş Tarihi: 2.4.2013

Fiziksel aktivite yaşamımızın her döneminde sağlığımızın korunması ve geliştirilmesi için çok önemlidir. Sporun, çocukluk döneminden başlayarak yaşam boyu sürdürülmesi gerekir. Güneşli günlerin başlaması ile insanlar daha sağlıklı görünmek için açık hava sporlarına başlar. Ancak özellikle 35 yaş üstü kişiler spora başlamadan önce kesinlikle sağlık kontrolünden geçmelidir. Daha önce spor yapmış olsanız bile 'benim alt yapım var, sağlık kontrolüne gerek yok, hemen halı sahada maç yapalım tempolu yürüyelim' demek çok yanlıştır. Daha önce spor yapıp ancak ara veren kişilerde vücudun daha önce kazandığı fizyolojik kapasite iki ay gibi kısa bir sürede hiç spor yapmamış hale döner. Onun için kesinlikle sağlık kontrolü yapılmalıdır. Spora yeni başlayanlar veya çok ara vermiş olanlar için en güzel egzersiz yürüyüş, bisiklet ve yüzme gibi büyük kas gruplarını çalıştıran egzersizlerdir. Egzersizin şiddeti, sıklığı ve süresi başlarda çok düşük tutulmalı, tempo yavaş yavaş artırılmalıdır. Çünkü bilinçsizce yapılan yüklenmeler geri dönüşümsüz sakatlıklara neden olabilir. Düzenli yapılan fiziksel aktivite sağlığı geliştirmek yanında kemik erimesi, diyabet, hipertansiyon, kolesterol, stres gibi birçok hastalıktan koruyacaktır. Koroner kalp hastalıklarından ölüm riski, spor yapmayanlarda iki kat daha fazladır. Bu güzel havalarda sağlık kontrolümüzü yaptırdıktan sonra ne kendimizle ne de başkası ile yarışmadan yavaş yavaş yürüyüşe başlamak gerek. İdeal olan orta şiddette günde en az yarım saat haftada beş gün yürüyüş yapmaktır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.