Türkiye Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu'nun Antalya'da gerçekleştirdiği 2023 İhracat Stratejisi Çalıştayı tamamlandı. Çalıştay sonucunda 2023 hedeflerini güncellenerek yeni hedef olarak 19 milyar 300 milyon dolarlık ihracat hedefi belirlendi. Sektör Kurulu Başkanı Şahin Batallı yeni hedefe ulaşabilmek için izlenecek yol haritasının oluşturulduğunu belirterek "Bu hedefe ulaşmak için sektör olarak belirlenen yeni yol haritasının başarılı olması için çalışmalarımızı yoğun bir şekilde yürüteceğiz" dedi.
HARİTASI DA ÇİZİLDİ
Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu, Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri(OAİB) Genel Sekreterliği organizasyonuyla sektörde faaliyet gösteren 6 ihracatçı birliğinden, Türkiye İhracatçılar Meclisi'nden ve Türkiye Şeker Kurumu'ndan 50'ye yakın katılımcıyla birlikte "Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektörü 2023 İhracat Stratejisi Çalıştayını gerçekleştirdi. İki gün süren ve birliklerin yöneticilerinin katıldığı çalıştayda 2023 vizyonu güncellenirken izlenecek yol haritası ve politikalar üzerinde de görüş birliğine varıldı.
ARTIŞLAR YÜKSEK
Kurul Başkanı Şahin Batallı "2008 yılında, Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı olan 2023'te Türkiye'nin ihracatını 500 milyar dolar çıkarmak için '2023 İhracat Stratejisi ve Eylem Planı' oluşturuldu. Bu çerçevede sektör olarak 2008 yılındaki 4 milyar dolar olan sektör ihracatını 2,4 katlık bir artışla 13,7 milyar dolar seviyesine çıkarma hedefi koymuştuk. Geçen 5 yıl içinde sektörümüzün ihracatı 2023 İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'nda öngörülen yıllık yüzde 8,5 oranında büyüme, yüzde 16,5 oranında gerçekleşti ve ihracat 2012 yılında yaklaşık 5,9 milyar dolara ulaştı. Buradan hareketle, 2023'te 19 milyar 300 milyon dolar ihracat hedefini tutturacağımızı tahmin ediyoruz" dedi.