Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG) Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Rusya'da en çok tüketilen buğday olan greçkanın son dönemde azalmasıyla beraber alternatif ürünler arandığını, bu ülkenin gıda firmalarının da Türk bulgurunu keşfettiğini söyledi. Tiryakioğlu, "Bulgurla yapılan yemekler çok beğenildi. Rusya'ya bulgur ihracatımız bir anda ikiye katlandı. Rusya'da bulgurumuzu tadan, greçkayı bir daha yemiyor" dedi.
ÇALIŞMA GRUBU
Merkezi Gaziantep'te bulunan MBTG, dünyanın dört bir tarafında tanıtım faaliyetleri sürdürüyor. Çalışma grubunun başında bulunan Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Bayram öncülüğünde MBTG, bilimsel veriler ışığında dünyaya açılıyor. MBTG'yi geçtiğimiz yıl kısa sürede kurduklarını ve ilk fuara Rusya'da katıldıklarını söyleyen Başkan Tiryakioğlu, Rusya'da özellikle Türk bulguruna büyük ilgi gösterildiğini belirtti.
YÜZDE 40 İHRACAT ARTIŞI
Makarnada dünyada İtalya'yı kapasite olarak geçtiklerini belirten Tiryakioğlu, şöyle konuştu: "Makarnada en çok Nijerya, bulgurda ise Irak en büyük ihraç pazarımız. Uzak Doğu ve Güney Amerika yeni hedeflerimiz. Japonya'ya girmek istiyoruz ancak bu ülkeye gıda sokmak çok zor. Yerel pişirme teknikleriyle makarnamızı Japonlara sevdirmeye başladık. Güney Amerika da bizim için stratejik. Brezilya, Arjantin ve Meksika gibi ülkelerin damak tatları bizimkine yakın. Bununla beraber Ortadoğu ve Afrika bizim en önemli pazarlarımız olmayı sürdürecek. Suudi Arabistan'da marketlerde ürünlerimizi tattıracağız. Bu yılın ilk 10 ayında, geçtiğimiz yılın ilk 10 ayına göre yüzde 40 oranında bir ihracat artışı var. 2014 yılında dünyanın her coğrafyasında tanıtım yapacağız."