MEYVE suyu, gazlı içecek, soğuk çay, süt, enerji içeceği gibi farklı ürün portföyü ile hizmet veren Oğuz Gıda, ürün gamına şalgamı da ekliyor. Daren, Fresso, Oğuz Gold, Meyvit, Sodabant ve Bani markalarıyla Türkiye'nin en büyük 10 içecek üreticisi arasında yer alan Oğuz Gıda, Adana'nın yerel içeceği olan şalgam suyunu da üretecek. Oğuz Gıda San. Tic. AŞ Genel Müdürü Osman Nuri Oğuz, "Şalgam suyunu 2014 yılında piyasaya sunmayı ve bu alanda pazarda büyük oyuncu olmayı hedefliyoruz" diyor.
YENİ ÜRÜNLER
Adana, Sakarya ve Bolu olmak üzere 3 fabrikada üretim yaptıklarını söyleyen Osman Nuri Oğuz, Adana fabrikalarında meyve suyu ve gazlı içecek, Sakarya'da meyve suyu, gazlı içecek, enerji içeceği, soğuk çay ve süt, Bolu fabrikasında ise meyveli ve sade madensuyu üretimi gerçekleştirdiklerini anlattı. Oğuz, toplamda 55 bin metrekare kapalı alanda üretim yaptıklarını ifade ederken, 2013 yılında 330 cc ve 200 cc metal kutu ambalajda meyve suyu, gazlı içeceklerinin yanı sıra Daren icetea, Black Bruin enerji içeceği olan iki yeni ürünlerinin üretimine başladıklarını vurguladı.
HAVUÇ DA ÜRETECEK
Ürün portföylerini sürekli genişlettiklerini vurgulayan Oğuz, "2014 yılı içerisinde 10 bin metrekarelik yeni üretim alanımızda şalgam suyu üretime başlıyoruz. Bölgemizin yerel ürünü olan şalgam suyunu üretmemiz için müşterilerimizden talepler geldi. Biz de bu konuda yatırım kararı aldık" dedi. Osman Nuri Oğuz, şalgam suyunu 2014 yılı içerinde piyasaya sürmeyi hedeflediklerini aktarırken, şalgam suyunda kullanılan mor havucu da kendilerinin üreteceğine vurgu yaptı. Oğuz "Mor havuç üretimi için de Konya Ereğli'de 2 bin dönüm tarla satın aldık" diye konuştu.
DOMATES SALÇASI
Osman Nuri Oğuz, şalgam suyunda pazarda büyük oyuncu olmak istediklerini ifade ederken, ayrıca limon suyu ve nar ekşisi üretimi de yapacaklarının altını çizdi. 2014'te Adana fabrikalarında domates salçası üretimine de başlayacaklarına işaret eden Oğuz, "Amacımız Daren markasını ülkemizde ve yurt dışında bilinen bir marka olmasını sağlamak" dedi. Oğuz, 2013 yılını yüzde 20 büyüme ile tamamlayacaklarını aktarırken, 2014'te yüzde 30'luk bir büyüme hedeflediklerini dile getirdi. Cirolarının yüzde 10'u kadar ihracat yaptıklarını belirten Oğuz, 2014'te yüzde 20'ye ulaşmak istediklerini söyledi. Oğuz, Irak, Suriye, Afrika Ülkeleri, Türkmenistan, Almanya, Mısır, Cezayir, Filistin ve Romanya başta olmak üzere yaklaşık 40 ülkeye ürün gönderdiklerini sözlerine ekledi.