X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER SIRRIBERK ARSLAN: İmar planı mı tımar planı mı?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

SIRRIBERK ARSLAN: İmar planı mı tımar planı mı?

  • Giriş Tarihi: 10.1.2014

Kahramanmaraş Belediyesi'nin açıkladığı 1/1000'lik yeni imar planı şehirde bir yandan arsa sıkıntısını gidermiş olsa da yeterli planlama kriterlerine sahip olmayışı ile şehrin en önemli gündem maddesi olmuş durumda. Yapılan yorumlar ve değerlendirmeler yapılanın bir imardan çok tımar olduğu yönünde. Havaalanı-otogar arasında yer alan binlerce dönüm verimli tarım arazisi yüksek kata açılırken, şehrin kuzey doğu bölgesindeki (Alıç sekisi alanı) bu kente en hakim noktaların sadece dört katla sınırlı bırakılması haklı eleştirilere neden olmuş durumda. Açıklanan yeni imar plan noktalarında Kahramanmaraş'ın topografik yapısı (eğilimli arazi) dikkate alınmadan kot farklarından oluşan kat alanlarının inşaat emsal alanına dâhil edilmesi, açıklanan bu imar planının onlarca yanlışlarından biri olarak göze çarpıyor. Bu arada 1/1000'lik imar planına altlık olan 1/5000'lik imar paftaları arasındaki uyumsuzluk gün ışığı gibi ortada. Kaldı ki Kahramanmaraş Belediyesi'nin daha önce yapmış olduğu imar tadilatları da göz önüne alınmadığı yeni açıklanan bu plana işlenmeyerek çok önemli bir eksiklik oluşturduğu da gözler önünde. Oysa belediye, Mimarlar Mühendisler Odası ve Şehir Plancıları Odası'ndan bir komisyon oluşturup yaptığı bu yeni imar planına katkı yapmalarını sağlayıp fikirleri alındıktan sonra kamuoyuna açıklayarak bugün ortaya çıkmış ve binlerce insanın mağdur duruma düşüren yanlışların ortaya çıkmasını önleyebilirdi. Ama ne yazık ki Sayın Mustafa Poyraz ve ekibi bunu yapmamıştır. Yeni İmar Planı detaylı olarak incelendiğinde yüzlerce detay yanlışlarını elbette tek tek burada sıralamak mümkün değil. Ama bunlara verilecek o örneklerden bir tanesi şudur: Tekerek köyünden üniversiteye kadar açılan caddenin, imar karma yapı grubu olarak imara açıldığı açıklanmıştır. Şu anda bu kentin bu bölgedeki çok yakın gelecekte yeni Trabzon Caddesi olmaya namzet cadde olan bu güzergah ne yazık ki artık gelişmemiş kentlerin kasabalarında dahi tercih edilmeyecek kadar dar olan 30 metre genişliğindedir. Peki sormak istiyorum bu imar planını yapanlara, "Be arkadaş sen bu bölgeyi karma yapı grubu olarak imara açıyorsun, bu caddenin sağında ve solunda oluşacak iş merkezleri ve tesislerin yükünü yarın bu 30 metre genişliğindeki bir caddenin kaldırmayacağını düşünmeyecek kadar aciz ya da umursamaz mısın? Ya da sen de bu işi benim bildiğim kadar mı biliyorsun?"

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.