X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER MEHMET BONCUK: Ulaşım
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

MEHMET BONCUK: Ulaşım

  • Giriş Tarihi: 22.1.2014

Gaziantep nüfusu hızla artan illerin başında geliyor. 20 yıl gibi kısa bir sürede nüfusu misliyle arttı. Olacak iş mi? Değil ama burada işler farklı gelişiyor zaten. Her nüfus artışı beraberinde ulaşım olmak üzere pek çok sorun getirir, Gaziantep'te de öyle oldu. Hem de sürekli batıya doğru gelişen kentte caddelerin ağırlıklı olarak kuzey-güney yönünde olmasının getirdiği sıkıntılarla birlikte. Bugün koca şehri doğu-batı yönünde birbirine bağlayan sadece iki cadde var. İkisinde de onlarca kesişen kuzeygüney yönlü cadde ve doğal olarak çok sayıda kavşak ve trafik ışığı... Asım Güzelbey'in 10 yıllık başkanlığı döneminde en çok hayıflandığı konu olan trafik konusunda yaşanan çilenin sonlanması için çare metro olacaktı ancak gerek nüfus gerekse maliyeti nedeniyle uygun bulanamadı. Yerine getirilen hafif raylı sistem de caddelerin ters yönde yapılanmış olması nedeniyle çoğu zaman trafik felaketinin arttıran bir unsur haline geliyor. İşte bu noktada yeni belediye başkan adaylarının en çok üstünde durduğu konu hafif raylı sistem. Hem AK Parti adayı Fatma Şahin hem de CHP adayı Akif Ekici'nin projeleri arasında bu sistem ilk sıralarda yer alıyor. Ekici hafif raylı sistem ile ilgili projelerini açıkladı, Şahin'in projeleri daha açıklanmadı ama aşağı yukarı benzerdir. Burada en önemli sorun, Organize Sanayi Bölgesi ile kent arasındaki ilgi. OSB'de çalışan işçilerin büyük bölümü kentin güney kıyısındaki Cumhuriyet, İstiklal, Yukarıbayır, Düztepe, Cengiz Topel, Vatan, Perilikaya ve çevrelerindeki mahallelerde yaşıyor. Dolayısıyla her gün yüzlerce oto- büs, minibüs bu insanları evdenişe, işten-eve taşıyor. Tamamı şehrin ortasından geçerek güzergahlarına ulaşan bu araçların şehir trafiği içinde oluşturduğu yoğunluk bir yana, yoğunluk nedeniyle merkezde fazla kalarak çevreyi kirletmeleri en büyük tehlike. Ekici'nin projeleri arasında o bölgeden OSB yönündeki ulaşıma yönelik direk bir raylı güzergah yok. Merkeze kadar otobüslerle, GAR'dan OSB'ye raylı sistemle. Yani en önemli yanı eksik. Gerçi Ekici, "Ulaşım Master Planı'nda var, ilerde yapılabilir" dedi ama... Fatma Şahin ise geçen günkü konuşmamızda OSB bölgesindeki işçiler için direk proje ile uydu kent yapacaklarını söylemişti. Uydu kent yapılsa da bahsettiğim bölgelerdeki yoğunluk kolay kolay azalmaz. Yapılacak tek şey varsa artık doğu-batı, kuzey-güney ve ara yönlere yönelik bazı aksları merkeze uğratmadan yapılacak bir sistem. Ya da kenti bir örümcek ağı gibi saracak bir raylı sistem. İkincisi şimdilik çok zor olduğuna göre hiç olmazsa nefes aldıracak bir hatla sorun çözülebilir...

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.