X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kadının anlatım biçimi Yeşilçam'da sorunlu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kadının anlatım biçimi Yeşilçam'da sorunlu

  • Giriş Tarihi: 23.3.2014

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesi'nce düzenlenen İletişim Seminerleri'nin bu haftaki konuğu, Dokuz Eylül Üniversitesi Film Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı'ydı. İletişim Fakültesi öğrencilerinin ilgiyle dinlediği söyleşide, Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı, "Kadının Melodram Hâli" adlı sunumunu gerçekleştirdi. Yrd. Doç. Dr. Tunalı konferansında, Türk sinemasında kadının ele alınış biçimini yorumladı.

CİDDİ SORUNLAR VAR

Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı, Türk Sineması'nda kadın karakterlerin ele alınış biçiminin dönem dönem, ülkenin politik ve sosyal durumuna göre farklılıklar gösterdiğine dikkat çekti. "Kadın karakterler bazen erkek karakteri tamamlamak için ikinci planda kullanılan tipken, bazı dönemlerde ise cinselliğiyle ön planda olmuştur" diyen Yrd. Doç. Dr. Tunalı, Yeşilçam'dan başlayıp günümüz sinemasına kadar, kadın karakterlerin anlatım biçiminde ciddi sorunlar olduğunu söyledi.

HEP İKİNCİ PLANDAYDI

1960'lı yıllardan itibaren sinemanın melodram kalıplarla var olduğunu belirten Tunalı, "Melodram kalıpların özelliği, karakterlerin ya çok iyi, ya da çok kötü olmasıdır. Kadının iyi ya da kötü olmasının arkasındaki sebepler asla verilmez ve iyi kadın hep namusunu, aile birliğini koruyan karakterdir. Dolayısıyla kadın hep ikinci plandaydı. Nasıl ki kadın gerçek hayatta toplumun ahlak sınırlarını aşan bir davranışta bulunduğunda cezalandırılıyorsa, yapılan filmlerde de aynı durum söz konusudur" şeklinde konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.