Mersin'de 20 Mart'ta bir fabrikanın işçi servisine hemzemin geçitte yolcu treni çarpması sonucu meydana gelen ve 10 kişinin öldüğü kazada ağır yaralanan Halil Demir de Tarsus Devlet Hastanesi'nde yaşamını yitirdi. Kaza nedeniyle ayrıca 4 kişinin tedavileri sürüyor. Öte yandan Türk Mühendis Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Mersin İl Koordinasyon Kurulu, kazanın bir dizi ihmaller sonucu meydana geldiğini bir rapor halinde açıkladı.
FACİA 'GELİYORUM' DEDİ
Koordinasyon Kurulu, kazadan sonra, mimar, inşaat, çevre, elektrik, gıda, jeofizik, jeoloji, kimya, maden ve makine mühendislerinden oluşan heyet kurarak inceleme yaptı. İncelemenin sonucu, bir açıklamayla kamuoyuna duyuruldu. Açıklamada, "Facia adeta 'Geliyorum' demiştir" denildi. Bariyerlerin yetersiz olduğunun vurgulandığı raporda, gözcü kulübesinin yakınında bulunan bağlantı hatlarındaki özel şirketlere ait vagonların, görevlinin görüş mesafesini olumsuz etkilediği, trenin geldiğini görevliye haber verecek elektronik uyarı sisteminin de bulunmadığına da dikkat çekildi.
GÜNDE 12 SAAT ÇALIŞIYOR
Bekçinin, şu andaki mevcut sistemde gözcü kulübesinden yaklaşık bin, bin 500 metre mesafeden görmüş olduğu trenleri, görüş açısına ve kişisel yeteneklerine bağlı olarak karar vererek bariyer kollarını kapattığı, 12 saat süreyle çalışan bir kişinin sadece kendi sağlık ve kişisel yetenekleriyle hareket ederek trenlerin gelişine göre bariyer kollarını açıp kapattığı vurgulandı.